Gå til innhold

Hjelper terapi?


Gjest sliter for tiden

Anbefalte innlegg

Gjest sliter for tiden

Har dere tro på at terapi hjelper? Jeg sliter med sosiale problemer og initmitetsproblemer. Kan en psykolog hjelpe meg med dette? Hvis en har dårlig forhold til menn, kan det hjelpe å gå i terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest twisted83

Om samtaleterapi med en psykolog hjelper, tror jeg er veldig individuellt. Jeg var selv veldig skeptisk til menn, men har nå gått i samtaleterapi i over 2 år. For meg går det innmari tregt, men jeg vil si at det absolutt har hjulpet. Jeg vet ikke hvor jeg hadde vært i dag uten terapien.

Lykke til isåfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Om samtaleterapi med en psykolog hjelper, tror jeg er veldig individuelt. Jeg var selv veldig skeptisk til menn, men har nå gått i samtaleterapi hos en mannlig psykolog i over 2 år. Noen ganger tror jeg faktisk også at det å ha en mannlig psykolog har vært en fordel for meg, selv om jeg overhodet ikke ville ha en mann til å begynne med. For meg går terapien innmari tregt, men jeg vil si at det absolutt har hjulpet. Jeg tror det er veldig opp til hver enkelt (pasient/klient) hvor rask det går, og hvor stort utbytte en har av terapien. Det kommer selvsagt mye an på hva du sliter med også da. Selv vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag uten terapien.

Lykke til isåfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om samtaleterapi med en psykolog hjelper, tror jeg er veldig individuellt. Jeg var selv veldig skeptisk til menn, men har nå gått i samtaleterapi i over 2 år. For meg går det innmari tregt, men jeg vil si at det absolutt har hjulpet. Jeg vet ikke hvor jeg hadde vært i dag uten terapien.

Lykke til isåfall :)

Terapi hjelper om du møter en dyktig terapeut. Jeg har god erfaring med gestaltterapi og gestaltterapeuter. Min erfaring med psykologer er ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imorgen

Terapi hjelper om du møter en dyktig terapeut. Jeg har god erfaring med gestaltterapi og gestaltterapeuter. Min erfaring med psykologer er ikke god.

Hva da? Selv om du har hatt uflaks med en eller to psykologer så finnes det sikkert en drøss psyk'er som er flinke! Ofte må en bidra litt selv også, vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idagigjen

Hva da? Selv om du har hatt uflaks med en eller to psykologer så finnes det sikkert en drøss psyk'er som er flinke! Ofte må en bidra litt selv også, vet du!

Tja, sant nok, - lite nyansert å definere alle psykologer ut fra opplevelser av noen få. Men, det var noe med opplevelsen av distanse, oppleve av å bli utforsket, opplevelsen av å være et subjekt og fravær av tilstedeværelse som jeg ble sittende igjen med. Jeg ble møtt annerledes av gestaltterapeuten og det var viktig for meg. Kanskje bare en tilfeldighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samtaler hos en terapeut hjelper nok mange, men ikke alle. Jeg er en av dem som ikke hadde nytte av det.

Det som hjalp meg var å gå i en dagavdeling. Der er det miljøterapi. En er sammen med andre og får jobbet med de sosiale problemene samtidig som man får samtaler med en fast kontakt om det en sliter med og det som går bra. En som hjelper til å legge opp hvordan en skal jobbe. Jeg satt isolert i ti år og møtte veggen til slutt. Nå er jeg veldig sosial og er sammen med folk stort sett hver dag. Og stortrives med det :)

Intimitetsproblemer vet jeg ikke hva som hjelper mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imorgen

Tja, sant nok, - lite nyansert å definere alle psykologer ut fra opplevelser av noen få. Men, det var noe med opplevelsen av distanse, oppleve av å bli utforsket, opplevelsen av å være et subjekt og fravær av tilstedeværelse som jeg ble sittende igjen med. Jeg ble møtt annerledes av gestaltterapeuten og det var viktig for meg. Kanskje bare en tilfeldighet...

Hmm...okey, dumt, for jeg har troen på psykologer! Men hva er en gestaltterapaut? Jeg mener, hva er forskjellen på en psykolog og en slik terapaut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...