Gå til innhold

flere voldtekter på samme jenta

Anbefalte innlegg

Dersom hun er stukket/skjært av mannen, må opdager vel foreldrene det?

Hun MÅ fortelle dette til foreldrene og til politiet.

hun er sjært å stukket på plasser som ikke foreldrene ser(vis du sjønner),, alt er liksom sentrert dær nede.... hu nekter å si d til foreldrene å æi tørr ik å jør d(pga sjølmordstanker)... hu har prata m politie om detta...

Fortsetter under...

Gjest ikke nå nei

hun har ikke noe spez oppmerksomhetsbehov,, hun har veldig mange venner som hun er ilag med,, såe trukke d

Det var ikke et svar til deg egentlig, men til bugge.

Hadde iofs mange venner jeg også og fikk masse oppmerksomhet fra familie, men lystløgner kunne man vel kalle meg.

Jeg hadde også en reel smerte, og kunne kommet med denne historien.

Men jeg har aldri vært utsatt for overgrep (eller noe annet jeg kan komme på som kan være grunnen).

Bare enormt oppmerksomhetsbehov?

"Bare enormt oppmerksomhetsbehov?"

Eller behov for omsorg?

Det kan jo være forståelig når en opplever smerte som er vanskelig å sette ord på...

Bugge1365380662

Det var ikke et svar til deg egentlig, men til bugge.

Hadde iofs mange venner jeg også og fikk masse oppmerksomhet fra familie, men lystløgner kunne man vel kalle meg.

Denne er til -Ikke nå igjen.Opplevde du deg selv som en lystløgner som brukte "fantastiske" historier for å få oppmerksomhet? Strødde du historiene rundt til alle og enhver? Eller hadde du en smerte som du i din ungdommelighet prøvde å finne forskjellige og kanskje de feile ordene på.Smerten trenger ikke å være overgrep. Det kan jo forsåvidt være alt mulig som er vanskelig å håndtere. Å gå i terapi er jo på mange måter en kamp for å finne meningsfylte ord,og opp igjennom tidene har historien min forandret seg etterhvert.Jobber fortsatt med å finne de rette ordene.Å avskrive ethvert ungt menneske som lystløgner fordi de er i starten av en vanskelig prosess,er ikke riktig synes jeg.

Gjest ikke nå nei

Denne er til -Ikke nå igjen.Opplevde du deg selv som en lystløgner som brukte "fantastiske" historier for å få oppmerksomhet? Strødde du historiene rundt til alle og enhver? Eller hadde du en smerte som du i din ungdommelighet prøvde å finne forskjellige og kanskje de feile ordene på.Smerten trenger ikke å være overgrep. Det kan jo forsåvidt være alt mulig som er vanskelig å håndtere. Å gå i terapi er jo på mange måter en kamp for å finne meningsfylte ord,og opp igjennom tidene har historien min forandret seg etterhvert.Jobber fortsatt med å finne de rette ordene.Å avskrive ethvert ungt menneske som lystløgner fordi de er i starten av en vanskelig prosess,er ikke riktig synes jeg.

En kombinasjon?

Jeg slet med at jeg overhodet ikke hadde det bra, men det fantes ingen grunn. Ikke som jeg eller noen rundt meg så. Mulig foreldres skilsmisse, muligens bare en serie sammentreff som overveldet meg på et tidspunkt.

Jeg kunne lyve både (mest) om tragiske ting som angivelig skulle skjedd meg, og om dagligdagse ting. Fortelle de utroligste fantasi-historier.

Ikke vet jeg, jeg endte iallefall i terapi og alt ble bedre. Hun gjorde meg oppmerksom på at det hadde skjedd mye i livet mitt som kanskje berettiget meg til sympati. At jeg ikke trengte lyve for å få det.

Noen år etter avsluttet terapi ble jeg verre igjen, selvskading og selvmordsforsøk (halvhjertede) .. depresjon.

Men etter 1 år gav det seg og kom ikke tilbake.

Lystløgnermerkelappen var det andre som plasserte på meg.

Gjest ikke nå nei

"Bare enormt oppmerksomhetsbehov?"

Eller behov for omsorg?

Det kan jo være forståelig når en opplever smerte som er vanskelig å sette ord på...

Ja, det var nok det også.

Men det er jo "lystløgner" en ofte ender som i samfunnets øyne.

Ellers kan du jo se mitt svar til Bugge.

Annonse

Gjest Du MÅ hjelpe henne

Denne jenta trenger tydeligvis hjelp på flere områder. Hvorfor vil hun heller ta selvmord enn å fortelle det til foreldrene sine?

Dersom hun er blitt voldtatt tre ganger + skåret opp, bør hun få den hjelpen hun har krav på. Hun er jo veldig ung - kan hun gå til en ungdommens helsestasjon for å få hjelp? (på www.unghelse.no vil hun også finne andre steder å kontakte)

Å tillate fortsatt voldtekt av henne, er selvsagt ikke et alternativ, men dersom hun lar han slippe unna, er det en helt klar mulighet. Det må forhindres.

Det er likevel flere elementer i historien som får meg til undre. Du skrev at mannen var arrestert, men at hun trakk anmeldelsen, og at han dermed slapp fri. De fleste som er anmeldt blir ikke arrestert. De blir tatt inn til forhør. For at politiet skal kunne holde dem, må de opp for varetektsfengsling - og da ville det sannsynligvis blitt skrevet om i lokalpressen. Spesielt når forholdene virker så grove.

Dersom mannen stakk henne med kniv i vaginaen, ville hun mest sannsynlig bli lagt inn på sykehuset. Blødningene ville vært enorme (det er et område med mye blodårer). Foreldrene ville oppdaget det - hun ville ikke kunnet gå normalt etter all sannsynlighet. Dette gjør at jeg tviler på at hun (eller du) forteller sannheten.

Dersom det er hun som forandrer sannheten på denne måten, trenger hun likevel hjelp. Det er ikke å sladre å ta kontakt med foreldrene hennes, slik at jenta kan få den medisinske og psykologiske oppfølgingen hun sårt trenger.

• 3 uker senere...

Huff og huff

Din kjæreste er kommet inn i en nifs og kald sirkel som hun kanskje ikke ser enden på.

Hun trenger hvile og ro i sitt liv. Finn ut hvilken skole hun går på og kontakt sosial læreren på skolen eller den helsesøsteren som har den skolen.

Din kjæreste blir da bare snakket med og kanskje hun klarer å sprekke den vemmelige byllen hun vandrer rundt med. Mulig hun må bli innlagt ved psykriatisk avdeling for en periode, da hun har vanvittige mye traumer som må tas på alvor.

Vær så snill å finn ut dette og gjør det så varsomt som mulig. Ikke fortell dette til din kjæreste før senere. Da vil hun forstå og takke deg for at du stilte opp for henne.

Lykke til

Klem fra ei som gjerne skulle ønske at det var noen brydde seg når alt var som værst.....

Håper hun får hjelp ja!! men det med abort.. Hmm. foreldra må få vite det. hun er under 16 år ..Og vist hun sier at hun er gravid pga voldtekt hadde foreldra også fått vite det. og anmeldre noen. husker når jeg gikk i 10 klasse. Og skulle anmelde en person. måtte mamma gjøre det eller skrive under..

Men noe har nok skjedd, og hun trrenger seriøst HJELP!! håper det ordner seg..

og en ting til er veldig tynn hus i skjeden. så hun burde ha sår der enda hun da!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...