Gå til innhold

jaja


Gjest svak

Anbefalte innlegg

her sitter jeg da..

sniker meg en tur på nettet..

kranglet med foreldra, får nå egentlig ikke direkte lov til å bruke nettet, orker ikke å bry meg..

vurderer å flytte uansett..

er det noen som vet om jeg er nødt til å snakke med helsesøster eller lege hvis det er foreldre som sender meg?

eller om jeg er nødt til å ta blodprøve??

(seriøst redd for nåler.. hmm)

var hos legen idag selv om jeg føler meg ganske mye bedre, først skulle hun ta prøver om jeg hadde streptokokker (?) i halsen, men da måtte hun stikke en pinne jævli langt ned i halsen.. sa nei, klarer ikke å få en pinne så langt ned..selv ikke hvis jeg prøvde selv..

legen sa oxo at jeg var mager (yeah right) og at jeg kunne tenke på å spiser mer jern holdig mat..men siden jeg er veldig kresen og spiser lite så må jeg vel begynne på jern tabletter..

hadde oxo møte med ppt og læreren første skoledag og greier..

satt der og sa at jula hadde egentlig gått ok...not, men det redda meg fra at de skulle si det til foreldra..

tror de ble glade for å høre hvordan det hadde gått..

litt bekymret over trenings måten og mat inntaket da men..

huset er helt snudd på hodet, har ikke lyst til å tilbringe tid her hjemme mer enn nødvendig..

håper det går bra med dere andre..

~koz og klem~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huffda...ikke no gøy å høre ta du krangler med foreldrene dine vennen...

Håper det ordner seg snart for deg!!!

*klemmer deg leeeenge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære svak! Du må ikke snakke med helsesøster eller lege hvis foreldrene sender deg. Likevel er det viktig å tenke hvorfor foreldrene evt. sender deg. Når foreldre oppdager/skjønner/mistenker at deres barn lider av en SF blir de ofte rådville og fortvilte. De vet ofte ikke hvordan de kan hjelpe,- og velger "å sende barnet" til f.eks. helsesøster eller lege. Ofte viser det seg at det kan være til stor hjelp dersom foreldrene blir mer innvolvert, er med på samtalene hos helsesøster eller lege. Andre ganger kan det være beste løsning at barnet snakker med helsepersonell alene. Jeg vil råde deg til å snakke med helsesøster eller lege og sammen kan dere finne ut hva som vil være til beste for deg. Du er ikke alene om å føle ubehag av å få noe stukket inn i halsen. Dessverre er det slik at noen medisinske undersøkelser fører til kroppslige og psykiske ubehag,- men heldigvis er de fleste undersøkelser ufarlige og uten smerte. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffda...ikke no gøy å høre ta du krangler med foreldrene dine vennen...

Håper det ordner seg snart for deg!!!

*klemmer deg leeeenge*

Vil bare gi deg en goooood klem. *klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...