titan Skrevet 4. januar 2001 Skrevet 4. januar 2001 Har nylig begynt å ta tablettene Cozaar pga. for høyt blodtrykk. Stemmer det at man ikke kan bli gravid når man går på disse tablettene ? Hva gjør man hvis man ønsker å bli gravid ? Kan vel ikke slutte med tablettene uten videre? Noen ganger føler jeg meg uvel (både i våken tilstand og jeg kan også våkne på natta) og føler at det svartner/at jeg holder på å kollapse (ikke egentlig svimmelhetsanfall, men....) I tillegg har jeg ganske ofte smerter i hjerteregionen (midt i brystet). Kan dette være symptomer som følge av for høyt BT ? Har ikke nevnt disse symptomene for min lege i fare for å bli oppfattet som hypokonder. (Er kvinne på ca 40 år). 0 Siter
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 8. januar 2001 Skrevet 8. januar 2001 Bruk av denne medisinen kan medføre skader på fostret i de siste 2/3 av svangerskapet.Hvis man blir gravid har man altså tid til å finne andre medisiner. Symptomene du beskriver kan være forårsaket både høyt og levt blodtrykk,men jeg vil anbefale at du retter spørsmålet til forum hjerte/karsykdommer som er spesialister på dette. 0 Siter
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 8. januar 2001 Skrevet 8. januar 2001 Bruk av denne medisinen kan medføre skader på fostret i de siste 2/3 av svangerskapet.Hvis man blir gravid har man altså tid til å finne andre medisiner. Symptomene du beskriver kan være forårsaket både høyt og levt blodtrykk,men jeg vil anbefale at du retter spørsmålet til forum hjerte/karsykdommer som er spesialister på dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.