Gå til innhold

Uføretrygdet og på attføring


Gjest Snart i arbeid igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Snart i arbeid igjen

Jeg er uføretrygdet, og har de siste 2,5 årene tatt en utdannelse som ledd i attføring.Jeg har fått utbetalt uføretrygden som vanlig i tillegg til økonomisk stønad til bøker, reiser osv. fra aetat. Jeg har såledels hatt et"kundeforhold" til både trygdekontor og aetat under attføringen. Om et halvt år er jeg ferdig med min utdanning/ attføring, og kommer da til å gå ut i ordinært arbeid.

Jeg lurer nå på hvordan jeg rent praktisk skal gå frem når den tid kommer. (For å si fra meg uføretrygden osv, altså)

Blir det riktig å kontakte trygdekontoret ang. dette, eller bør jeg henvende meg til aetat, som jo er "de som har meg i attføring"?

Hvor lenge har jeg forresten rett til ytelsene? Stopper ytelsene samme dag som jeg er ferdig utdannet, eller finnes det mulighet for et par ukers "ferie" før jeg går ut i arbeid? (Sånn rent økonomisk altså) (Jeg kan regne med å få jobb "på dagen" i yrket mitt.)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

du kontakter trygdekontoret for å si fra om inntekt, siden du har uførepensjon. Retten til UP kan da "fryses" i noen år mens du forsøker deg i arbeid.

UP opphører måneden etter at du faktisk begynner i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...