Gå til innhold

To helvetesuker, kan jeg ta Sobril hver dag


Gjest uten signatur

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur

De neste to ukene har jeg ekstreme påkjenninger (for meg iallefall).

Har Sobril 15 mg. Er det ok å ta en slik hver dag fjorten dager i strekk? Begynnner en å få mindre virkning i løpet av så kort tid? Og om så er, vil virkningen være tilbake som før hvis en ikke tar Sobril før feks en måned etter disse to ukene.

Jeg har pleid å få to eller tre Sobrilbrett i året, så jeg har ikke noe stort forbruk. Bruker det bare i spesielle situasjoner, men har ikke vurdert å bruke det så lenge i strekk før. Men vet ikke hvordan jeg skal takle dette uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Ifølge min psykiater er dette helt ok. Men bruk over lengre tid, er ikke bra.

Har du nettopp startet opp på medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Ifølge min psykiater er dette helt ok. Men bruk over lengre tid, er ikke bra.

Har du nettopp startet opp på medisiner?

Takk for svar!

Nei, jeg har brukt Sobril et par - tre år iallefall, men har ikke hatt slike lengre perioder med stress denne tiden.

Jeg er slik at jeg ikke takler mas og stress og alt 'ekstra'. Så da har jeg tatt en Sobril med god samvittighet, men det har liksom vært toppen et par-tre dager i strekk, og så et opphold, men nå trenger jeg 'å roe nerva' siden det er så mye som skjer rundt meg nå og et par uker framover.

Går ikke på andre medisiner, har prøvd men det ble for mye bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Takk for svar!

Nei, jeg har brukt Sobril et par - tre år iallefall, men har ikke hatt slike lengre perioder med stress denne tiden.

Jeg er slik at jeg ikke takler mas og stress og alt 'ekstra'. Så da har jeg tatt en Sobril med god samvittighet, men det har liksom vært toppen et par-tre dager i strekk, og så et opphold, men nå trenger jeg 'å roe nerva' siden det er så mye som skjer rundt meg nå og et par uker framover.

Går ikke på andre medisiner, har prøvd men det ble for mye bivirkninger.

Det er nok utvilsomt bedre (hvis du klarer å holde ut bivirkningene et par uker) å bruke et SSRI-preparat, siden dette svært sannsynlig kan hjelpe deg.

Sobril hjelper bare noen timer, og er avhegighetsskapende. Det er jo ikke de anti-depressive medisinene.

Hvor lenge prøvde du AD-med?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Det er nok utvilsomt bedre (hvis du klarer å holde ut bivirkningene et par uker) å bruke et SSRI-preparat, siden dette svært sannsynlig kan hjelpe deg.

Sobril hjelper bare noen timer, og er avhegighetsskapende. Det er jo ikke de anti-depressive medisinene.

Hvor lenge prøvde du AD-med?

Mvh

Jeg brukte medisiner i til sammen seks år. Prøvde to forskjellige SSRI pluss et par andre. Men bivirkningene sto ikke i forhold til effekten i mitt tilfelle. Men Sobril tåler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jake1365380469

Jeg brukte medisiner i til sammen seks år. Prøvde to forskjellige SSRI pluss et par andre. Men bivirkningene sto ikke i forhold til effekten i mitt tilfelle. Men Sobril tåler jeg.

Jode, men sobril er jo en helt annen type medisin. Tok du blodprøve for å sjekke hvorvidt du tåler ssri eller ikke?

Noen kan jo ikke bruke disse pga. enzymene i leveren...metabolismen..eller noe i den duren...

Sobril har jeg brukt selv og, men ville vært forsiktig med den, var jeg deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Jode, men sobril er jo en helt annen type medisin. Tok du blodprøve for å sjekke hvorvidt du tåler ssri eller ikke?

Noen kan jo ikke bruke disse pga. enzymene i leveren...metabolismen..eller noe i den duren...

Sobril har jeg brukt selv og, men ville vært forsiktig med den, var jeg deg

Noen blodprøver ble ikke tatt av meg for å sjekke verdier i blodet vedr SSRI. Har aldri hørt noen som har fått gjort det heller. Bare ved andre typer medisin. Legene vet ikke nok, og derfor er det jo ikke trygt å bruke disse medisinene heller. Oppfølgingen har alt å si. En god medisin kan bli det motsatte i ukyndige hender.

Den gangen visste jeg ikke at en kunne ta blodprøver jeg heller, ellers kunne jeg jo krangla meg til det. Men slikt fikk jeg med meg første etter at jeg fikk problemer med medisinen og etterpå, ved at jeg begynte å lese her og andre steder.

Jeg er fullt klar over at jeg må være forsiktig med Sobril, så det er jeg. Har feks aldri tatt mer enn en pr dag. Leste et sted om normaldosering, og det var jo tre piller pr dag i enkelte situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Noen blodprøver ble ikke tatt av meg for å sjekke verdier i blodet vedr SSRI. Har aldri hørt noen som har fått gjort det heller. Bare ved andre typer medisin. Legene vet ikke nok, og derfor er det jo ikke trygt å bruke disse medisinene heller. Oppfølgingen har alt å si. En god medisin kan bli det motsatte i ukyndige hender.

Den gangen visste jeg ikke at en kunne ta blodprøver jeg heller, ellers kunne jeg jo krangla meg til det. Men slikt fikk jeg med meg første etter at jeg fikk problemer med medisinen og etterpå, ved at jeg begynte å lese her og andre steder.

Jeg er fullt klar over at jeg må være forsiktig med Sobril, så det er jeg. Har feks aldri tatt mer enn en pr dag. Leste et sted om normaldosering, og det var jo tre piller pr dag i enkelte situasjoner.

Den prøven jeg snakker om er ganske kjent etter hvert. Den forteller noe om medisinens konsentrasjonen i blodet, og hvordan medisinen brytes ned i kroppen din.

Uansett høres det bra ut at du er forsiktig med sobrilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...