Tidygirl Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hei Er det noen som vet hva dette er slags dyr: Det er pittelite og svart, bare 2-6 mm.. Det går raskt, og klemmer du på det går det ikke ant å drepe det, det lever videre.. Det er kjempetynt og langt, akkurat som en svart strek som piler avgårde oxo biter det slik at man holder på å klø seg ihjel.. det kommer inn sammen med katten, men tror ikke det er lopper heller... da katten ikke ser ut til å plages av det.. men i det siste har jeg blitt bitt veldi ofte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143305-dyr-i-seng-etter-katt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
toomy Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 hei. det du beskriver er fuglelopper. kattene har med seg disse inn, og de "hopper" rundt, og de biter enkelte mennesker. det er ikke alle de "biter på", men de er veldig plagsome for de som blir bitt. de er harde som kakkerlakker, og veldig vanskelig å kverke. de er så små at man ikke ser dem som oftest, og derfor er det mange som ikke vet at de er blitt bitt av disse når de klør. jeg blir bitt hele tiden selv, fordi kattene våre har de på seg når de kommer inn. det er veldig ubehagelig, men det er ikke farlig å bli bitt av disse loppene. (ikke det jeg vet i alle fall). det du kan legge merke til med fuglelopper, er at de biter to bitt med siden av hverandre(ser ut som røde klumper/utslett), og kan bite fire på rad f.eks. jeg lurer selv på om det er noe man kan bruke for å unngå disse loppene, eller smøre på for at det ikke skal klø slik. uansett vil jeg si lykke til , håper du slepper for mye av disse loppene=) men det er lurt å ikke ha katten i senga, og støvsug sengen/madrassen, slik at du forhåpentligvis får de vekk=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143305-dyr-i-seng-etter-katt/#findComment-905177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.