Gå til innhold

Salvia Divinorum


rsy

Anbefalte innlegg

Jeg har flere steder lest om personer som på eget initiativ har prøvd urten Salvi Divinorum med det utfall at depresjonslidelser har blitt svært forandret i positiv retning. (Flere har også umiddelbart avsluttet behandling med SSRI mm.)

Selv har jeg ikke funnet noe dokumentert virking - dette sansynligvis pga lite forskning på virkestoffet Salvinorin A (som førøvrig også er et halusinogen).

Salvia Divinorum er av Legemiddelverket oppført som en urte underlagt reseptplikt. Jeg regner med at dette ikke er et kjent "legemiddel" og som sannsynligvis tilnærmet aldri er foreskrevet av allmennpraktiserende leger.

Spørsmålene mine er som følger:

Har andre hørt om denne positive virkningen av Salvinorin A? Eventuelt egne erfaringer?

Hva skal til for å få Salvia D. på registreringsfritak fra lege, og hvordan foregår dette?

RSy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Det må sies at jeg tror tror virkiningene av dette stoffet er overdrevet. I USA hevder de til og med at urten hjelper mot aids. Og i Norge blir den ulovlig. Da må vi være enig om at det er noe som ikke er helt bra med urten.

Effekten pleier å være en transe. Jeg har sett og opplevd transer fra 2-15min.

Transene variere fra person til person. Det er mange som freaker helt ut og aldri vil røyke det igjen, mens andre detter ned i en koselig drøm og blir nærmest avhengig av stoffet, som om det skulle vært narkotika.

Planta man får urten fra vokser bare et sted fritt, det er i en eller annen dal i Mexico. Derfor må man oppsøke urte butikker for å få det tilsendt. Det vanligste hvis man er ute etter å røyke det er noe som kalles 20x ekstrakt. Det finnes en haug steder på internett hvor man kan bestille det. Faren for at det ikke kommer fram er minimal.

Jeg tror heller ikke det vil hjelpe mot depresjon, men om man har lyst til å prøve så tror jeg ikke det skader heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...