Gå til innhold

NHD. Oppmerksomhets krevende barn.


Gjest mora70

Anbefalte innlegg

Gjest mora70

Har ei jente på 4 år som jeg og mannen min opplever som veldig oppmerksomhets syk/krevende.

Hun har alltis fått mye oppmerksomhet, kjærlighet og omsorg. Men hun krever så masse mer...

Føler at hun ikke setter pris på det hun får, men ofte ser hun bare det negative..

Når vi har besøk, tar hun helt av. Hun "forlanger" at hun skal stå i sentrum å få alles blikk rettet mot seg.

Som foreldre prøver vi å prate til henne, irettesette henne..

Vi opplever at det blir utrolig masse mas... Som preller av henne.

Synes ikke det er bra at hun skal være så oppmerksomhetssyk.. Hun klarer sjeldent å underholde segselv.

Går i barnehage og har ikke fått noen tilbakemeldinger at de opplever henne "unormal", hun er tvert i mot ei smart jente.

Men jeg misliker hennes trang til alltid oppmerksomhet i tide og utide....

Er veldig glad om jeg kan få tilbakemeldinger om dette.

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke dette dere har lagt opp til da? Med all oppmerksomheten? Barn må frustreres. Kun frem til de er 4 måneder skal de alltid få oppmerksomhet hvis de gråter. Etter hvert må man ikke alltid gi de øyeblikkelig oppmerksomhet hvis man hører på gråten at det ikke er alvorlig.

Hvis ikke lærer man barnet å trenge konstant oppmerksomhet.

Min mor ville sikkert sagt det samme om meg da jeg var liten. Hun er nok minst like "oppmerksomhetssyk" og vant til å stå i sentrum.

Det samme ser jeg med en venninne og datteren hennes.. Hun klager over at datteren er slitsom og skal ha oppmerksomhet hele tiden, men slik som jeg kjenner venninna mi fra før hun fikk barnet, er det alltid hun som har vært desperat etter å stå i sentrum og få oppmerksomhet.

Tror det er noe som skjer mellom mor og barn sånn at barnet utagerer mors egentlige følelser. Ofte er det ihvertfall det i forbindelse med sinneutbrudd hos barnet. Sier ikke at dette er tilfellet hos dere, men du kan jo selv tenke etter om det kan være noe i det i deres situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...