Gå til innhold

Migrene og nummenhet rundt munnen

Anbefalte innlegg

Gjest Håper noen kan svare

Har de siste måneder vært plaget med nummenhet/prikking rundt munnen + at jeg av og til kjenner blodsmak inni munnen.

Jeg mener jeg kan koble dette til migreneanfallene mine.Men har også kjent dette uten et anfall.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143462-migrene-og-nummenhet-rundt-munnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det samme! Prikking i leppene og i fingrene i forbindelse med migreneanfall. Nå har det blitt fast innslag under anfallene. Tips til deg: prøv å finne et mønster i anfallets forløp. Da kan du "kontrollere" anfallet ved at du vet hva som venter deg. For meg er det feks slik: 1. sterk hodepine. 2. prikkingen starter. 3. prikkingen avtar. 4. avsluttende hodepine.

Dette har gjort anfallene svakere for meg i og med at jeg ikke er redd/bekymret over prikkingen lenger. Lykke til!

Gjest what the...

Jeg har opplevd det samme! Prikking i leppene og i fingrene i forbindelse med migreneanfall. Nå har det blitt fast innslag under anfallene. Tips til deg: prøv å finne et mønster i anfallets forløp. Da kan du "kontrollere" anfallet ved at du vet hva som venter deg. For meg er det feks slik: 1. sterk hodepine. 2. prikkingen starter. 3. prikkingen avtar. 4. avsluttende hodepine.

Dette har gjort anfallene svakere for meg i og med at jeg ikke er redd/bekymret over prikkingen lenger. Lykke til!

Takker for svar:o)

Migrenen min starter bestandig med kvalme,hovne røde øyne,svimmelhet,så kommer hodepinen,hvis jeg ikke da har tatt migrenemedisinen zomig, som hjelper meg meget bra så lenge jeg tar den tidsnok:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...