Gå til innhold

Stadig hoste

Anbefalte innlegg

Kizza1365380506

Jeg er 44 år og har nå hostet i 3 måneder. Det begynte ved juletider, da hostet jeg bare etter at jeg hadde spist. Nå hoster jeg kronisk døgnet rundt, en tørr hard hoste uten slim. Jeg hoster fortsatt opp slim etter at jeg har spist. Har vært hos legen og fått cosilan og inhalator men det hjelper ikke nevneverdig. Jeg er også tett i brystet og nesen. Jeg røyker ikke. Min mor døde av kols.

Jeg venter nå på time hos øre, nese,hals spesialist. Det jeg lurer på er om jeg kan ha utviklet en form for kronisk bronkitt eller astma.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143464-stadig-hoste/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Jeg beklager veldig at ditt innlegg ikke er besvart før. Jeg har vært ute og reist uten tilgang på data, dessverre. Det jeg kan si, er at langvarig hoste ikke er normalt hvis du ikke i forkant kan ha hatt en influensa eller liknende. Da sitter ofte hosten i lenge. Dette at du føler deg tiltagende tett i brystet, tilsier at du bør undersøkes ordentlig av en lungelege. Det er en rekke pusteprøver (lungefunksjonsprøver) som kan tas for å påvise/avvise om det er noe i veien med lungene dine. Du sier du skal til øre-nese-halslege snart, og denne vil også kunne si en del om lungene dine. Våren er tid for utbrudd av allergier, dette vet denne legen sikkert masse om. Det er veldig vanskelig å si noe mer her og nå, det må som sagt tas prøver først. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143464-stadig-hoste/#findComment-914124
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg beklager veldig at ditt innlegg ikke er besvart før. Jeg har vært ute og reist uten tilgang på data, dessverre. Det jeg kan si, er at langvarig hoste ikke er normalt hvis du ikke i forkant kan ha hatt en influensa eller liknende. Da sitter ofte hosten i lenge. Dette at du føler deg tiltagende tett i brystet, tilsier at du bør undersøkes ordentlig av en lungelege. Det er en rekke pusteprøver (lungefunksjonsprøver) som kan tas for å påvise/avvise om det er noe i veien med lungene dine. Du sier du skal til øre-nese-halslege snart, og denne vil også kunne si en del om lungene dine. Våren er tid for utbrudd av allergier, dette vet denne legen sikkert masse om. Det er veldig vanskelig å si noe mer her og nå, det må som sagt tas prøver først. Lykke til!

Tusen takk for hjelpen. Har fått innkalling til røntgen for lungene også så nå føler jeg at det skal bli deilig å iallefall kunne utelate ting. Men du hvor trøtt jeg er av hostingen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143464-stadig-hoste/#findComment-914305
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...