Gå til innhold

Kvinner og selvangivelsen

Anbefalte innlegg

Kizza1365380506
Skrevet

Her i huset er det jeg som fyller ut alle selvangivelsene og har alltid gjort det. Så det så. Men det hadde kanskje vært bedre om han hadde gjort det jeg er kanskje ikke så nøye og dermed snyter oss selv for litt skatt, men pytt, vi har det så godt atte.

Mvh

Skrevet

I motsetning til de fleste syntes jeg det var interessant å fylle ut selvangivelsen. Omtrent hvert år visste jeg på krona hvor stor skatten ble. Et par av de gangene det ikke stemte, var det likningskontoret som hadde gjort feil. Vi diskuterte ofte selvangivelsen på kontoret, og jeg bidro med tips til mine mannlige kolleger.

Nå får vi selvasngivelsen ferdig servert, så jeg er blitt litt mer sløv. Men jeg har samlet kontoutskrift o.l., så jeg skal sjekke den.

Gjest halogen
Skrevet

Joda! Det klarer jeg det så! Det eneste jeg trenger å gjøre er å sende en SMS - og tro meg - det behersker jeg! Er også en kløpper til å skrive sted, dato og ikke minst navnet mitt. Så selvangivelsen klarer jeg, ja! :-)

skorpionfisken
Skrevet

Joda! Det klarer jeg det så! Det eneste jeg trenger å gjøre er å sende en SMS - og tro meg - det behersker jeg! Er også en kløpper til å skrive sted, dato og ikke minst navnet mitt. Så selvangivelsen klarer jeg, ja! :-)

Hos oss har jeg alltid fylt ut selvangivelsen for meg og min mann. Han er ingeniør, jeg økonom så det ga seg selv.

Nå etter at vi ble skilt, har jeg besøkt min ex en gang. For en uke siden. Han inviterte meg på frokost en dag i påskeuka fordi han trengte hjelp med selvangivelsen. Med min hjelp fikk han snudd en stor baksmell til mange penger igjen på skatten.

Gjest Terakotta
Skrevet

Det har vært min jobb i alle år - fordi jeg syns det er gøy! :-) Savner de gamle man måtte fylle ut helt selv, jeg.

Ja, jeg er nok litt rar...

Skrevet

Det har vært min jobb i alle år - fordi jeg syns det er gøy! :-) Savner de gamle man måtte fylle ut helt selv, jeg.

start firma :-), da må du tilbake til tilnærmet de samme som de gamle, + flere ekstra skjema.

Jeg syntes også det var ganske gøy i "gamle dager", særlig det året da god jobbing (helt lovlig altså) gjorde at vi fikk igjen penger heller enn å måtte etterbetale året etter at vi hadde solgt leiligheter. Brukte mye tid på å finne ut hvordan verdien fra kjøp og en stund framover kunne nedskrives - og hvordan egen innsats og ugifter til opp-pussing kunne trekkes fra overskudd ved salg.

Gjest Terakotta
Skrevet

start firma :-), da må du tilbake til tilnærmet de samme som de gamle, + flere ekstra skjema.

Jeg syntes også det var ganske gøy i "gamle dager", særlig det året da god jobbing (helt lovlig altså) gjorde at vi fikk igjen penger heller enn å måtte etterbetale året etter at vi hadde solgt leiligheter. Brukte mye tid på å finne ut hvordan verdien fra kjøp og en stund framover kunne nedskrives - og hvordan egen innsats og ugifter til opp-pussing kunne trekkes fra overskudd ved salg.

Tenk at vi liker sånt! :-)

Skrevet

He he, kjenner meg litt igjen i det der! Jeg har en mann med skjemaskrekk, mens jeg liker det meste av slike "fylle-ut-ting", så her i huset har det alltid vært jeg som har tatt begge slevangivelsene.

Eneste unntak fra dette var et par år hvor han var næringsdrivende - da tok en regnskapsfører hans selvangivelse.

Men jeg tok fortsatt min, selvsagt! :-)

Gjest Terakotta
Skrevet

He he, kjenner meg litt igjen i det der! Jeg har en mann med skjemaskrekk, mens jeg liker det meste av slike "fylle-ut-ting", så her i huset har det alltid vært jeg som har tatt begge slevangivelsene.

Eneste unntak fra dette var et par år hvor han var næringsdrivende - da tok en regnskapsfører hans selvangivelse.

Men jeg tok fortsatt min, selvsagt! :-)

Min ex har skjemaskrekk *gnir seg i henda* lurer på hvordan han gjør det! :)

Skrevet

Min ex har skjemaskrekk *gnir seg i henda* lurer på hvordan han gjør det! :)

*lol* Det blir vel en ekstra fryd å tenke på det når det gjelder eksen! ;-) (*ondskapsfult smil*)

Skrevet

Jeg har fylt ut fullstendig selvangivelse for næringsdrivende med en rekke vedlegg (og levert i god tid) uten at mannen min har vært i nærheten av det, engang.

Ærlig talt.

:oP

Skrevet

Det er fremdeles lov å fylle ut selv, vet du!

Gjest Terakotta
Skrevet

*lol* Det blir vel en ekstra fryd å tenke på det når det gjelder eksen! ;-) (*ondskapsfult smil*)

ja gjett! :) - - - men får litt vondt' a'n for det - jæ se'.

Skrevet

Ja, jøss, ingen kvinne i verden kan skrive et kryss og sin egen signatur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...