psykedeliker Skrevet 8. april Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): de rike vil definitivt ha mer Hvis du tror at bare de rike er problemet, har du ikke møtt mange fattigfolk... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. april Skrevet 8. april psykedeliker skrev (1 minutt siden): Hvis du tror at bare de rike er problemet, har du ikke møtt mange fattigfolk... Nei, jeg tror slett ikke det bare er de rike som er problemet. Og jeg definerer rike som de aller fleste i Norge, unntatt de som er fattige. Anonymkode: 33898...9b0 0 Siter
Sliten Snegle Skrevet 8. april Skrevet 8. april 3 hours ago, Sakura said: Leste på nette om en dame som er uføre hun har dager som hun er veldig aktiv. Går fjellturer legger dette ute på sosialemedier. Der blir følger hennes irriterte for hun som varig uføre kan gå fjelltur🤷♀️skulle hun heller ha jobbet noen timer de dagene hun er aktiv? Har du ei link til artikkelen? 0 Siter
Sliten Snegle Skrevet 8. april Skrevet 8. april 1 hour ago, psykedeliker said: Vår velferd skapes ikke av skatteinntekter, men av at det skapes realverdier. Forbruket - altså den unødvendige forflyttingen av realverdier som allerede er skapt - kan reduseres uten at det skapes færre realverdier av den grunn. Kan det være så vanskelig å forstå? Har du eksempler på unødvendig forflytting av realverdier som kan reduseres? 0 Siter
laban Skrevet 8. april Skrevet 8. april (endret) Sliten Snegle skrev (2 minutter siden): Har du ei link til artikkelen? Jeg har regnet med at det er denne: https://www.vg.no/forbruker/i/L4MQdx/maria-eidskrem-toeroe-37-har-addison-sykdom Tror kanskje den krever "VG pluss". Endret 8. april av laban 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 8. april Skrevet 8. april nachnoo skrev (3 timer siden): Men det er ikke hun alene som skal bebreides. Samfunnet er alt for dårlig til å legge til rette for å utnytte folks restarbeidsevne Ja - og her har samfunnet et særlig ansvar som selv påpeker at de trenger all arbeidskraft de kan skaffe. Ord og handling motsier hverandre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. april Skrevet 8. april Da jeg var barn lærte jeg at det man gjør på fritiden gjør man for å restituere for å gå på arbeid. Man skal ikke slite seg ut på fritiden så man ikke orker arbeid. Det å trene, spise sunn mat, holde seg i form, var en viktig komponent i restitueringen for arbeidet. Det gir helt mening for meg. Det som ikke gir mening for meg, er at man skal slutte å (prøve å) gjøre disse tingene, selv om det ikke restituerer nok til at man kan gå på arbeid. Når man er ufør skal man forfalle på alle områder. Anonymkode: 33898...9b0 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. april Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da jeg var barn lærte jeg at det man gjør på fritiden gjør man for å restituere for å gå på arbeid. Man skal ikke slite seg ut på fritiden så man ikke orker arbeid. Det å trene, spise sunn mat, holde seg i form, var en viktig komponent i restitueringen for arbeidet. Det gir helt mening for meg. Det som ikke gir mening for meg, er at man skal slutte å (prøve å) gjøre disse tingene, selv om det ikke restituerer nok til at man kan gå på arbeid. Når man er ufør skal man forfalle på alle områder. Anonymkode: 33898...9b0 Fysisk forstring, gym, var til og med et skolefag en gang. Jeg vet ikke om det fremdeles finnes i skolene, kanskje det er tatt vekk til fordel for opplæring i egen økonomi eller andre ting det er mer viktig at barna lærer seg. Anonymkode: 33898...9b0 0 Siter
Glitter Skrevet 8. april Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Fysisk forstring, gym, var til og med et skolefag en gang. Jeg vet ikke om det fremdeles finnes i skolene, kanskje det er tatt vekk til fordel for opplæring i egen økonomi eller andre ting det er mer viktig at barna lærer seg. Anonymkode: 33898...9b0 De har ennå gym. 0 Siter
Everybody Skrevet 8. april Skrevet 8. april nachnoo skrev (5 timer siden): Ja, det skulle hun. Men det er ikke hun alene som skal bebreides. Samfunnet er alt for dårlig til å legge til rette for å utnytte folks restarbeidsevne Hvordan mener du dette skal gjøres i praksis i samfunnet for at uføre skal kunne utnytte sin restarbeidsevne? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 8. april Skrevet 8. april Sliten Snegle skrev (2 timer siden): Har du eksempler på unødvendig forflytting av realverdier som kan reduseres? All den unødvendige oppussingen av boliger i dette landet. Ressursene kunne vært brukt til å bygge boliger til de som trenger det. 1 Siter
Sakura Skrevet 8. april Forfatter Skrevet 8. april Sakura skrev (5 timer siden): Leste på nette om en dame som er uføre hun har dager som hun er veldig aktiv. Går fjellturer legger dette ute på sosialemedier. Der blir følger hennes irriterte for hun som varig uføre kan gå fjelltur🤷♀️skulle hun heller ha jobbet noen timer de dagene hun er aktiv? Ufør og fysisk aktiv: – Kaller meg for snylter og parasitt sier Maria Eidskrem Tørø. Dette kan dere lese mer om i VG puls i dag. 0 Siter
wizwazwoz Skrevet 8. april Skrevet 8. april 35 minutes ago, Everybody said: Hvordan mener du dette skal gjøres i praksis i samfunnet for at uføre skal kunne utnytte sin restarbeidsevne? Hvis man skal få det til må arbeidsgivere bli mye mer fleksible, noe det ikke viser seg at de er villige til å være. De vil ha folk som er 100% på og kvir seg for å ta inn folk som ikke alltid kan levere 100%. Dumt men sant. Politikere snakker selvfølgelig om at de vil at arbeidskapasitet skal utnyttes, men det er arbeidsgivere som må ta den faktiske jobben/støyten ved å få det til å fungere.. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 8. april Skrevet 8. april wizwazwoz skrev (5 minutter siden): Politikere snakker selvfølgelig om at de vil at arbeidskapasitet skal utnyttes, men det er arbeidsgivere som må ta den faktiske jobben/støyten ved å få det til å fungere.. Politikere reflekterer bare velgernes ønsker, og folk flest er fornøyde med dagens situasjon - ellers ville de ha krevd umiddelbare endringer. 0 Siter
Sliten Snegle Skrevet 8. april Skrevet 8. april 24 minutes ago, psykedeliker said: All den unødvendige oppussingen av boliger i dette landet. Ressursene kunne vært brukt til å bygge boliger til de som trenger det. Så nå skal staten bestemme hvor mye penger folk bruker på oppussing også? Den var ny, ja. Hvordan skal man liksom skille mellom "nødvendig" og "unødvendig" oppussing, det er jo helt umulig. Hva med alle som bruker penger på reiser, hytter, båter og andre luksusting da. Oppussing er ikke bare pynt og dill, det er også vedlikehold, spare strøm og få bedre standard. Hvis man ikke gjør det, så blir det bare mer forfall, og til slutt mye dyrere å fikse. Det er ikke akkurat smart for samfunnet. Hele problemet med boliger blir ikke løst av å klage på at folk pusser opp. Det handler om politikk, regler, tilgang på tomter, trege byggesaker og om man faktisk ønsker å bygge mer. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 8. april Skrevet 8. april (endret) Sliten Snegle skrev (10 minutter siden): Så nå skal staten bestemme hvor mye penger folk bruker på oppussing også? Skal du tillegge meg meninger jeg ikke har, gidder jeg ikke svare på de andre spørsmålene dine. Men du har åpenbart ikke kompetanse på det du snakker om uansett, når du ikke klarer å skille mellom unødvendig oppussing og nødvendig vedlikehold. Endret 8. april av psykedeliker 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. april Skrevet 8. april Hva med uføre som yter regelmessig i en eller annen fast aktivitet, skulle de jobbet? Anonymkode: e6bc3...be3 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. april Skrevet 8. april Everybody skrev (1 time siden): Hvordan mener du dette skal gjøres i praksis i samfunnet for at uføre skal kunne utnytte sin restarbeidsevne? Det gjøres hver eneste dag, men denne måten å arbeide på forekommer i altfor liten skala enda. Dessverre. 1 Siter
Sliten Snegle Skrevet 8. april Skrevet 8. april 20 minutes ago, psykedeliker said: Skal du tillegge meg meninger jeg ikke har, gidder jeg ikke svare på de andre spørsmålene dine. Men du har åpenbart ikke kompetanse på det du snakker om uansett, når du ikke klarer å skille mellom unødvendig oppussing og nødvendig vedlikehold. Lurer på hvem som skal skille mellom "nødvendig oppussing" og "nødvendig vedlikehold". 0 Siter
psykedeliker Skrevet 8. april Skrevet 8. april Sliten Snegle skrev (3 minutter siden): Lurer på hvem som skal skille mellom "nødvendig oppussing" og "nødvendig vedlikehold". De som har kompetanse på de involverte fagområdene og ikke lar seg påvirke av følelser og subjektive meninger skal skille mellom hva som objektivt sett er nødvendige eller unødvendige tiltak, uansett hva tiltakene kalles. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.