jkg Skrevet 5. januar 2001 Del Skrevet 5. januar 2001 Jeg er en mann på 35 år som over en årrekke nå har vært plaget med prostata-problemer.Etter å ha tisset må jeg alltid stå en stund for å få ut de siste dråpene ( slikt sett likner jeg min far på 80 år). På en ultralydsundersøkelse ble det konstantert forkalkninger i prostata, noe som visst reduserer fleksibiliteten. I tillegg ble det konstantert prostatitt. For det siste fikk jeg en antibiotica-kur som jeg ikke syntes var noe særlig effektiv. Smertene kommer og går i prostata, men jeg liker ikke å skulle ta nye antibiotica-kurer hele tiden ( som kun gir kortvarig effekt.) Nå i de siste 2-3 månedene har jeg også begynte å få vondt ned til venstre for prostata når penis er stiv før orgasme. En ny betendelse der? - sprer det seg ?????Spørmålet er : er det problematisk over tid å gå med en mer eller mindre permanent betendelsestilstand i prostata. Hvis jeg har skjønt dette riktig kan denne tilstanden oppstå uten at det nødvendigvis er bakterier tilstede ? Er det noen alternativer til antibiotikakurer og sist : er det i det hele noe å gjøre med forkalkninger i prostata ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14349-prostata/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 8. januar 2001 Del Skrevet 8. januar 2001 Forkalkninger finner vi hos de fleste menn vi gjør ultralydundersøkelse av. Dette regner vi ikke som noen sykdom - og det er ikke farlig. Betennelse i prostata kan gi hevelse i prostata - dette kan gi smerter i forbindelse med orgasme. Det pleier ikke å gi smerter før utløsning - mer enn at det være smertefullt hele tiden. De smertene du får før utløsning kan jeg ikke gi deg noen sikker forklaring på. Det finnes andre medisiner som kan forsøkes ved smerter i prostata - medisiner som kan få muskelcellene i prostata til å slappe av - eller medisiner som brukes til å sette ned hevelse (det samm som brukes ved skader o.a.). Men om antibiotika ikke hjelper, har det neppe noen hensikt stadig å forsøke nye kurer. Den eneste trøsten jeg kan gi deg, er at dette ikke er farlig eller utvikler seg til noe farlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14349-prostata/#findComment-69599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.