Gå til innhold

Skal det være slik?


SyvSover

Anbefalte innlegg

Jeg vet med meg selv at jeg sliter med en depresjon, dog kanskje mindre alvorlig enn før. Men jeg merker så fort den kommer, den tar all energi, pågangsmot, selvtillit, viljen til å lære og ønske om å ville bli noe. Den presser på mørke skyer og pålegger deg masse problemer. Man blir så redd og tappet for energi at man unngår å se folk i øynene. Sitter bare inne og presset i seg mat, i håp om at ting skal bli bedre. Jeg har vært deprimert lenge, og nå rammer det visst all tankegang. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre med meg selv. Har tidligere vært hos psykolog, men samtidig som jeg flyttet kuttet jeg også behandlingen.Jeg ble kanskje ikke helt frisk alikevel. Som student skal man liksom ha den beste tiden av sitt liv. Opplever det ikke sånn. Jeg er forvirret, misfornøyd med valget, vet ikke hva jeg vil, hvem jeg vil være eller hva jeg er god på. Kan noen si meg hvordan tilværelsen min kan bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er mulig å holde ut en depresjon (det vil sannsynligvis ta lang tid), men hvis du føler at du ikke har det særlig bra, som du beskriver, tror jeg du gjør klokt i å ringe fastlegen din i morgen og få time. Depresjon kan behandles.

Universitet og høgskoler har ofte en helsetjeneste der du også kan søke hjelp. Dette klarer du.

Ellers det med å ikke vite hva du skal bli, er du ikke alene om. Det er en haug med folk som virrer omkring og går på skole, og slutter og bytter fag osv, og ikke klarer å bestemme seg. Jeg tror at det uansett er mye verdi å ta en utdannelse/fullføre fag, selv om en føler seg usikker i blant. Det kan gi mer selvtillit. Det er også mange som velger å ta en pause i studiene, jobbe litt, reise osv. Dette finner du ut av etter hvert.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Svaret ligger her ganske oppe i dagen:

Du må søke hjelp igjen. Både medikamenter og psykologisk hjelp.

Jo lengre du går slik, jo verre blir det å hjelpe deg, og jo bedre grunner opparbeider du deg til fortsatt å være deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...