Gå til innhold

Problemer med foto som er kopiert til cd

Anbefalte innlegg

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Hei!

Noen med peiling her?

Saken er den at jeg trodde jeg hadde brent alle bildene på en cd, alt så greit ut, men de lar seg ikke åpne!

Forsøker å åpne i Paint Shop Pro, samme prog. som de er lagret i, men får følgende meld:_This is not a valid JPEG-JFIF file_

Har også forsøkt å åpne i Microsoft Photo Editor, men det går heller ikke.

Bildene er jo seffern slettet fra hardisken...

Har fått fjernet skrivebeskyttelse på bildene i en mappe og da fikk jeg åpnet de, men dette virker ikke på de andre.

Håper noen har noen triks (hvis de finnes)

Hilsen Fenrisulven

Gjest Bio123
Skrevet

Hei!

Burde ikke ha noe å si om filene ligger på en cd eller harddisken. Men... Du kan jo uansett prøve å kopiere filene til en mappe på maskinen og teste dem der.

Ellers ville jeg ha testet dem i enda et program. Test f.eks. www.irfanview.com. Pass på å laste ned plug-in filen også slik at programmet tar "alle" filformater.

Du brant vel CD'en i vanlig ISO standard? (Vet ikke hvor mye det skulle ha å si altså).

Regner med at du ikke tilfeldigvis har bildene fortsatt lagret i et kamera- da ville jo problemet vært ute av verden!

Har du ikke lagt inn noe særlig nytt på maskinen etter at du slettet bildene fra hardisken kan du finne dem igjen med riktig programvare(selv om de er borte fra papirkurven). Gå inn på www.download.com og søk etter "unerase". Du får da opp 24 resultater. Bør være noe som kan hjelpe her! Hadde et godt program før som fant igjen masse morro!

Lykke til!

Mvh

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Hei!

Burde ikke ha noe å si om filene ligger på en cd eller harddisken. Men... Du kan jo uansett prøve å kopiere filene til en mappe på maskinen og teste dem der.

Ellers ville jeg ha testet dem i enda et program. Test f.eks. www.irfanview.com. Pass på å laste ned plug-in filen også slik at programmet tar "alle" filformater.

Du brant vel CD'en i vanlig ISO standard? (Vet ikke hvor mye det skulle ha å si altså).

Regner med at du ikke tilfeldigvis har bildene fortsatt lagret i et kamera- da ville jo problemet vært ute av verden!

Har du ikke lagt inn noe særlig nytt på maskinen etter at du slettet bildene fra hardisken kan du finne dem igjen med riktig programvare(selv om de er borte fra papirkurven). Gå inn på www.download.com og søk etter "unerase". Du får da opp 24 resultater. Bør være noe som kan hjelpe her! Hadde et godt program før som fant igjen masse morro!

Lykke til!

Mvh

Hei

Nå har jeg forsøkt med dine råd og tips, men desverre så er jeg like langt.

Bildene lar seg ikke kopiere tilbake til harddisk,irfanview hjalp ikke, heller ikke download.com.

Takk for hjelpen uansett, det var alle forsøkene verdt.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...