Gå til innhold

Gjest ebba81

Anbefalte innlegg

Gjest ebba81

hvorfor er det slik at NHD nesten ukritisk råder alle til å begynne på SSRI?

ja, jeg har ganske mange dårlige erfaringer med bivirkninger, så det er sikkert derfor jeg reagerer. skjønner at det er mange som har nytte av det. men det trengs jo ikke alltid medisinering?

I vårt samfunn så skal man for en hver pris ikke være syk over lengre tid, og det virker som man medisinerer for å unngå enhver sykemelding. Noen ganger kan det vel hende at en person trenger å være hjemme, slappe av, bli bedre, bruke litt TID. det går jo an å komme ut av en vond tid med å bruke tid også. men det er vel det man ikke har...tid til å la seg selv bli frisk.

ikke misforstå, jeg skjønner at mange har så store problemer at de virkelig må ha medisiner. men ikke alle vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo for en del komme av kunnskapen om at depresjoner skader hjernen. For å unngå det går de raskt inn med medisiner. NHD mener vel forøvrig at det skal følges med terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

De anbefalinger jeg gir her på DOL er i tråd med det som er de anbefalte behandlingsmetoder for de enkelte lidelser. Siden SSRI er førstevalg ved mange lidelser av en viss alvorlighet, blir det mange SSRI-anbefalinger fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...