Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å få det bedre?


Gjest twisted83

Anbefalte innlegg

Gjest twisted83

Nå er bunnen nådd. Eksamen om noen få uker, og jeg er tappet for energi, leselyst og levelyst. Har skjedd så altformye de 2 siste ukene. Bor sammen med en kjæreste som er ekstremt selvopptatt og nedlatende mot meg. Jeg skal gjøre det slutt, men tør ikke før eksamne, det blir så mye bråk. Har prøvd på det før. Studerer i en by hvor jeg ikke har familie og fremdeles ikke har funnet meg venner, -dels på grunn av kjæresten min. Han tåler ikke at jeg er sammen med andre en ham, og dels på grunn av at jeg i perioder isolerer meg. Psykologen min mener jeg bør bryte med kjæresten min jo før jo heller, for han ødelegger meg, og har gjort det over lengre tid. Jeg vet ikke helt... jeg VIL men vet ikke om jeg TØR. Håper på å klare det etter eksamene.

Jeg har gått til psykolog i 2 år nå. Først var jeg bare veldig deprimert, noe spm resulterte i tapt skolegang og isolasjon. Jeg gikk ikke ut på 6 uker. Nå er det medr opp og ned med meg, mulig jeg bare er nede i en dyp dal, (du NHD, nevnte tidligere at jeg muligens er bipolar), men det er så fryktelig vanskelig å komme seg opp igjen, og nå er det spesiellt viktig før eksamen. Går det bra på denne eksamen kan jeg bli tatt opp til et kjempestudieprogram i utlandet fra høsten av. Forutsetter selvsagt at jeg også blir bedre psykisk... Men det hadde vært så godt å få komme seg vekk, møte nye mennesker, studrere det jeg liker, og ikke minst, -bort fra kjæresten min.

Men NHD, hva gjør jeg? Jeg har så utrolig lyst til å spørre psykologen min om jeg kan få bli innlagt så jeg kan få fred og samle krefter som jeg trenger til å komme meg videre i livet.... Men vet du om det i det hele tatt går an på så kort tid? Jeg tør ikke spørre hvis det er et dumt spørsmål. Jeg bor i Bergen, om det har noen betydning. Er også redd for at psykologen min ikke mener jeg er 'syk' nok, for jeg har jo hatt deppe-perioder før, men så kommet tilbake uken etterpå i strålende humør...

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du har det ikke ekstra tung nå fordi du tenker på å bryte med kjæresten din? Det er jo ikke akkurat så oppløftende å gå og grue seg for det. Det sliter psykisk. Du skal jo prøve å leve normalt til over eksamen. Det sliter. Du bør kanskje velge det enkleste av to onder. Vurdere hva som er best og hva om sliter minst.

For ikke å snakke om at du har eksamenspress og ikke minst prestasjonspress på deg denne gangen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Du har det ikke ekstra tung nå fordi du tenker på å bryte med kjæresten din? Det er jo ikke akkurat så oppløftende å gå og grue seg for det. Det sliter psykisk. Du skal jo prøve å leve normalt til over eksamen. Det sliter. Du bør kanskje velge det enkleste av to onder. Vurdere hva som er best og hva om sliter minst.

For ikke å snakke om at du har eksamenspress og ikke minst prestasjonspress på deg denne gangen.

Mvh

Tusen takk for svar...

...esj, blir bare så oppgitt innimellom. Men det er vel felles for alle.

Har veldig lyst å bli innlagt, få slappet av litt og få energi til å fokusere på å bli psykisk frisk. Du har vel ikke erfaring med innleggelse du vel?

Uansett, takk fo rsvar, og håper du selv har det bra :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måneogsolskyerogvindogblomsterogbarn

Tusen takk for svar...

...esj, blir bare så oppgitt innimellom. Men det er vel felles for alle.

Har veldig lyst å bli innlagt, få slappet av litt og få energi til å fokusere på å bli psykisk frisk. Du har vel ikke erfaring med innleggelse du vel?

Uansett, takk fo rsvar, og håper du selv har det bra :)

mvh

Hei!

Du kan jo bare sykemelde deg og få utsatt eksamen? Blir det for lenge å vente før du kan ta den igjen da?

Så kan du reise til familien.. hvis ikke innleggelse.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Hei!

Du kan jo bare sykemelde deg og få utsatt eksamen? Blir det for lenge å vente før du kan ta den igjen da?

Så kan du reise til familien.. hvis ikke innleggelse.

Lykke til!

Ja, jo.... jeg har faktisk vurdert det... men så er det mulighetene i utlandet jeg går glipp av da. Men jeg tror jeg spør psykologen min om innleggelse i neste uke. Hvis jeg tør, da ;)

Takk for svar, måneogsolskyerogvindogblomsterogbarn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Tusen takk for svar...

...esj, blir bare så oppgitt innimellom. Men det er vel felles for alle.

Har veldig lyst å bli innlagt, få slappet av litt og få energi til å fokusere på å bli psykisk frisk. Du har vel ikke erfaring med innleggelse du vel?

Uansett, takk fo rsvar, og håper du selv har det bra :)

mvh

Nei jeg har heldigvis ikke hatt behov for å være innlagt. Har det for tiden veldig fint. Jeg går på Lamictal og cipramil og trives veldig godt med det. Takk.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Du kan jo bare sykemelde deg og få utsatt eksamen? Blir det for lenge å vente før du kan ta den igjen da?

Så kan du reise til familien.. hvis ikke innleggelse.

Lykke til!

Konteeksamener er en kongelig plage.

Har man den minste mulighet bør man forsøke å gjennomføre alle eksamener som planlagt. De blir bare verre med tiden.

Lykke til Twisted83!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...