Gå til innhold

Sterke kvinner - tapere på sjekkemarkedet?


Gjest sjekkemarkedet

Anbefalte innlegg

Gjest sjekkemarkedet

Det virker som om det er en ulempe å være en sterk og selvsikker kvinne hvis man ønsker seg en mann? Er det slik at menn kun ønsker kvinner som jatter med dem i alt og er dumme og deilige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke dum og deilig, men heller ikke selvhevdende, og hun bør ivareta, og forsterke sine kvinnelige egenskaper. Selv om en kvinne er sterk, behøver hun ikke å tilegne seg mannlige egenskaper ("bli mann").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lonkil

Ikke dum og deilig, men heller ikke selvhevdende, og hun bør ivareta, og forsterke sine kvinnelige egenskaper. Selv om en kvinne er sterk, behøver hun ikke å tilegne seg mannlige egenskaper ("bli mann").

Som jeg skulle sagt det selv :)

Sterke og selvsikre kvinner har ofte mer maskulinitet enn ejg finner attraktivt. Jeg vil ha ei sterk og selvsikker feminin jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ikke ha kjønndrift!!

Har du fine pupper gir han blaffen i resten! Det er fitta di han vil ha, ikke noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dum og deilig, men heller ikke selvhevdende, og hun bør ivareta, og forsterke sine kvinnelige egenskaper. Selv om en kvinne er sterk, behøver hun ikke å tilegne seg mannlige egenskaper ("bli mann").

Og hva er "de kvinnelige egenskapene" i denne sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, jeg tror ikke det er slik. Mange av de menn jeg kjenner synes selvstendighet og intelligens er attraktivt og sexy. Om kvinner er vennlige og storsinnede i tillegg, er det selvsagt intet handicap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det finnes nok menn av alle sorter. Som det finnes kvinner. Alle har forskjellige ting de reagerer positivt/negativt på hos det andre kjønn. Kanskje du, hvis det er deg det er snakk om, blir tiltrukket av den "feile" typen mann?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er "de kvinnelige egenskapene" i denne sammenhengen?

Blir muligens stemplet som neanderthal nå, men jeg har den oppfatningen at det er, og skal være, en forskjell på menn og kvinner. Slik jeg oppfatter den opprinnelige forfatteren her, blir hun ikke sett på som interessant når hun fremstår som den sterke kvinnen hun er, og må være "dum blondine".

Kvinners styrke kan manifestere seg på mange måter, men det som er totalt turnoff, er kvinner som viser sin styrke gjennom å bli "menn". Høy tale, selvhevdelse/skryt, "holde følge med gutta", m.v. er eksempler på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir muligens stemplet som neanderthal nå, men jeg har den oppfatningen at det er, og skal være, en forskjell på menn og kvinner. Slik jeg oppfatter den opprinnelige forfatteren her, blir hun ikke sett på som interessant når hun fremstår som den sterke kvinnen hun er, og må være "dum blondine".

Kvinners styrke kan manifestere seg på mange måter, men det som er totalt turnoff, er kvinner som viser sin styrke gjennom å bli "menn". Høy tale, selvhevdelse/skryt, "holde følge med gutta", m.v. er eksempler på dette.

Mener du at "høy tale og selhevdelse/skryt" ikke er såkalte kvinnelige egenskaper? I såfall; hvem bestemmer hva som er kvunnelige egenskaper og hva som ikke er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at "høy tale og selhevdelse/skryt" ikke er såkalte kvinnelige egenskaper? I såfall; hvem bestemmer hva som er kvunnelige egenskaper og hva som ikke er det?

Du kan jo gjette, Retz?!

Se f.eks. på denne her (fra Samliv) - det er jo BARE kvinner som har slik feiloppfatning, ikke sant? Man tror selv at man er sterk og selvstendig, mens omverdenen oppfatter det som uten følelser og kompromissvilje? En egenskap som kvinner er _helt_ alene om - menn blir jo _aldri_ beskyldt for å være ufølsomme og ego...

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2087070

Jeg orker ikke krangle mer med den fyren, men vit at jeg tenkte mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjette, Retz?!

Se f.eks. på denne her (fra Samliv) - det er jo BARE kvinner som har slik feiloppfatning, ikke sant? Man tror selv at man er sterk og selvstendig, mens omverdenen oppfatter det som uten følelser og kompromissvilje? En egenskap som kvinner er _helt_ alene om - menn blir jo _aldri_ beskyldt for å være ufølsomme og ego...

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2087070

Jeg orker ikke krangle mer med den fyren, men vit at jeg tenkte mitt...

He he! Likestilling er en illusjon så lenge vi lar menn legge premissene for hva som er kvinnelig. Forbløffende at vi i såpass stor grad godtar det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Big Mac

He he! Likestilling er en illusjon så lenge vi lar menn legge premissene for hva som er kvinnelig. Forbløffende at vi i såpass stor grad godtar det.

Tullprat, det er ikke menn som "legger premissene for hva som er kvinnelig."

Derimot har enkeltmennesker oppfatninger om hva som kjennetegner kjønnene. Disse oppfatningene er forskjellige fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat, det er ikke menn som "legger premissene for hva som er kvinnelig."

Derimot har enkeltmennesker oppfatninger om hva som kjennetegner kjønnene. Disse oppfatningene er forskjellige fra person til person.

På individnivå er det du sier utvilsom riktig, men på gruppenivå så vil ofte bildet være et annet.

Btw; Hva forteller det deg om kvinnesyn når 10-15 % av menn i norden utøver fysisk vold mot sine kvinnelige partnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Big Mac

På individnivå er det du sier utvilsom riktig, men på gruppenivå så vil ofte bildet være et annet.

Btw; Hva forteller det deg om kvinnesyn når 10-15 % av menn i norden utøver fysisk vold mot sine kvinnelige partnere?

"Btw; Hva forteller det deg om kvinnesyn når 10-15 % av menn i norden utøver fysisk vold mot sine kvinnelige partnere? "

At mange kvinner har de samme parterne. Ihh. til levekårsundersøkelsen i 1997 var det ca 1 prosent av kvinnene som hadde opplevd vold fra et familiemedlem det siste året. (Dette inkluderer da også fedre, mødre, søstre og onkler etc.)

1% er selvsagt også alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir muligens stemplet som neanderthal nå, men jeg har den oppfatningen at det er, og skal være, en forskjell på menn og kvinner. Slik jeg oppfatter den opprinnelige forfatteren her, blir hun ikke sett på som interessant når hun fremstår som den sterke kvinnen hun er, og må være "dum blondine".

Kvinners styrke kan manifestere seg på mange måter, men det som er totalt turnoff, er kvinner som viser sin styrke gjennom å bli "menn". Høy tale, selvhevdelse/skryt, "holde følge med gutta", m.v. er eksempler på dette.

Skal ikke kvinner hevde seg mener du? Skal de ikke heve stemmen, bli sinte, være stolte av hva de prestere etc. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skal ikke kvinner hevde seg mener du? Skal de ikke heve stemmen, bli sinte, være stolte av hva de prestere etc. ?

Dette ble jo bare tull fra min side. Jeg er ikke sikker på hva den opprinnelige innsenderen mener med at menn ikke foretrekker sterke kvinner. Hva mener hun med sterke kvinner, blir jo dermed det første spørsmålet. Trygge, selvsikre (med grunn til det) kvinner er jo flott, det!

Det jeg forsøkte å si er "turnoff", er kvinner som oppfører seg som menn, og misforstår at det er et kriterium for å vise sin styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke noe på.

(Så lenge du ikke med "sterk" mener egoistisk og selvsentrert).

Kan jo med enkelhet vris andre veien; hvorfor er menn som er litt følsomme, sjenerte og rolige tapere på sjekkemarkedet? De macho, vitsende, brautende og pratsomme ser ut til å være dem som "alltid" finner seg ei dame (eller?). Er det slik, jenter? Og ikke kom med at "jeg liker en mann som kan gråte", du vil helst ha en mann som har bulende muskler både her og der, kan bygge en veranda på ei helg og ellers er prototypen på en machomann...

Ref.realityserier: Det er alltid han uten jobb og med tvilsom fortid og fremtid, men med modell-looken og vaskebrettet som kaprer dama. Aldri den mer rolige, snille fyren, med et mer ordinært utseende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det er slik. Mange av de menn jeg kjenner synes selvstendighet og intelligens er attraktivt og sexy. Om kvinner er vennlige og storsinnede i tillegg, er det selvsagt intet handicap.

Oops, er du ledig? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...