Gå til innhold

Føler ikke glede.. Deprimert?


Gjest KKKKKK

Anbefalte innlegg

Gjest KKKKKK

Jeg er en mann på 29 år som i perioder sliter med følelse av depresjon. Jeg er tiltaksløs, gruer meg til å gå på jobb, har ikke lyst på sex. Jeg føler rett og slett ikke noen særlig grad av glede i disse periodene, som kommer med jevne mellomrom. I disse periodene har jeg heller ikke lyst til å møte venner; jeg har rett og slett lyst til å være for meg selv. Kan noen si om dette er kjennetegn på depresjon? Kan noen ellers hjelpe meg med gode råd for hva jeg bør gjøre. Var litt hos psykolog i høst, men føler ikke at det hjalp noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

schizofren1365380587

mange blir deprimert i vinter halvåret.isolering er ikke bra løsning. prøv og snakke med noen som du STOLER på og vær åpen om ditt problem.deprisjonen din blir ikke bedre av og være alene Hold ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Fikk du ingen medisiner når du gikk til psykolog? Det er jo fastlegen din som skal skrive ut det. Eller kanskje du skulle prøvd en psykiater istedet for. Du bør også få tatt forskjellige blodprøver for å utelukke mangelsykdommer som jern, vitamin mangel osv. Få også en sjekk på stoffskiftet ditt. Dersom du merker at disse plagene dine er relatert til en spesiell periode f.eks. vår og høst el.l. bør du forebygge for dette. Å gå tur i skog og mark er en god terapi i så måte.

Dette er bare mine tanker om saken. Jeg sliter/slet med en del av dette selv.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Manglende evne til å føle lyst, glede og engasjement ved det som vanligvis gleder en kalles anhedoni. Det er det viktigste (og mest ukjente og oversette) av alle symptomer ved depresjon.

Ja, du er overveiende sannsynlig deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 34 år OG JEG FØLER DET AKKURAT PÅ SAMME MÅTE! Det plager meg skikkelig!

Jeg har opplevd ting som er til å bli overlykkelig for men jeg føler meg bare sånn passe "mutt light".

Jeg har aldri oppsøkt noen form for hjelp. har du? Bør jeg ?

Hva slags erfaringer har folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...