Gå til innhold

Depresjon


Soria

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lyst til å slutte med det meste. Jeg tar for stor plass. Jeg er ikke snill og god nok til å trekke meg tilbake og la andre få plass. Har lyst til å kutte ut dagavdelingen og støttekontakten. Den ene fordi jeg tar for stor plass og den andre fordi jeg ikke vil ha støttekontakt.

Har i det hele tatt lyst til å leve dette møkkalivet :(

Jeg gikk for meg selv og gråt til det gikk over på dagavelingen i dag, jeg gråt da jeg dro hjem og nå har tårene silt en stund. Orker ikke dette svarte, negative.

Og nå tar jeg for stor plass her også siden få er interessert i det jeg har å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar ikke for stor plass her - men det vet du vel egentlig?

Det virker som om du svinger ganske mye for tiden, og du beskrev så godt hvordan små ting skal til for å "tippe hele lasset". Det er vel det som har skjedd nå?

Snakk med gruppa di om hvordan du opplever ting, snakk med de andre på dagavdelingen osv. osv.

Det vil bli bedre igjen denne gangen også - men viktig at du tar opp hvordan du opplever ting slik at du kanskje kan lære noe nytt av det som foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotus7

Her er det ingen som tar for stor plass.

Det er mange grunner til at folk svarer/ikke svarer innlegg som er her.

Om du ikke får mange svar,så har det ihvertfall ikke noe med å gjøre at du tar for stor plass.

Den kan du være trygg på.

Klem fra meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar ikke for stor plass her - men det vet du vel egentlig?

Det virker som om du svinger ganske mye for tiden, og du beskrev så godt hvordan små ting skal til for å "tippe hele lasset". Det er vel det som har skjedd nå?

Snakk med gruppa di om hvordan du opplever ting, snakk med de andre på dagavdelingen osv. osv.

Det vil bli bedre igjen denne gangen også - men viktig at du tar opp hvordan du opplever ting slik at du kanskje kan lære noe nytt av det som foregår.

Jeg har tatt opp i gruppen, eller til lederne at de overser meg på den måten at det aldri blir min tur å prate uansett hva det gjelder. Da unnskyldte de seg og sa at de skulle skjerpe seg. Likevel havner jeg sist i køen hver gang. Jeg skjønner at de som har det tungt trenger plass der, men om man må ha det tungt for å bruke gruppa så skjønner jeg ikke hva jeg gjør der.

Vi har en startrunde der alle får si hva som foregår med dem akkurat da. De forsto at det var kaos for meg for tiden fordi så mye skjer, men det ble likevel ikke min tur å bruke gruppa. Etter startrunden tok jeg litt plass og da sa psykologen at det var jo ikke meningen at vi skulle prate om det.

De bestemmer noen ganger en uke i forveien hvem som skal prate neste gang. Det er i hvert fall aldri meg.

Tror ikke jeg gidder den gruppa mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen som tar for stor plass.

Det er mange grunner til at folk svarer/ikke svarer innlegg som er her.

Om du ikke får mange svar,så har det ihvertfall ikke noe med å gjøre at du tar for stor plass.

Den kan du være trygg på.

Klem fra meg:-)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt opp i gruppen, eller til lederne at de overser meg på den måten at det aldri blir min tur å prate uansett hva det gjelder. Da unnskyldte de seg og sa at de skulle skjerpe seg. Likevel havner jeg sist i køen hver gang. Jeg skjønner at de som har det tungt trenger plass der, men om man må ha det tungt for å bruke gruppa så skjønner jeg ikke hva jeg gjør der.

Vi har en startrunde der alle får si hva som foregår med dem akkurat da. De forsto at det var kaos for meg for tiden fordi så mye skjer, men det ble likevel ikke min tur å bruke gruppa. Etter startrunden tok jeg litt plass og da sa psykologen at det var jo ikke meningen at vi skulle prate om det.

De bestemmer noen ganger en uke i forveien hvem som skal prate neste gang. Det er i hvert fall aldri meg.

Tror ikke jeg gidder den gruppa mer.

Si akkurat det du skrev nå i startrunden neste gang. Fortell av du føler deg oversett og at det aldri blir din tur - og at dette har opptatt deg mye denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Hvorfor vil du kutte ut dagavdelingen? De kan jo hjelpe deg med depresjonen din! Selv skulle jeg ønske jeg fikk tilbud om noe slikt. Hva er du innlagt for, forresten? Spiseforstyrrelser?

Og hvorfor vil du ikke ha støttekontakt? Jeg har selv vært støttekontakt, og opplevde at hun jeg jobbet for ble både mer selvsikker og positiv de årene jeg var med henne.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Jeg har tatt opp i gruppen, eller til lederne at de overser meg på den måten at det aldri blir min tur å prate uansett hva det gjelder. Da unnskyldte de seg og sa at de skulle skjerpe seg. Likevel havner jeg sist i køen hver gang. Jeg skjønner at de som har det tungt trenger plass der, men om man må ha det tungt for å bruke gruppa så skjønner jeg ikke hva jeg gjør der.

Vi har en startrunde der alle får si hva som foregår med dem akkurat da. De forsto at det var kaos for meg for tiden fordi så mye skjer, men det ble likevel ikke min tur å bruke gruppa. Etter startrunden tok jeg litt plass og da sa psykologen at det var jo ikke meningen at vi skulle prate om det.

De bestemmer noen ganger en uke i forveien hvem som skal prate neste gang. Det er i hvert fall aldri meg.

Tror ikke jeg gidder den gruppa mer.

Hvilken gruppe er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si akkurat det du skrev nå i startrunden neste gang. Fortell av du føler deg oversett og at det aldri blir din tur - og at dette har opptatt deg mye denne uken.

Får se om jeg tør å si noe om det. Jeg liker ikke å måtte klage meg til plass heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg tør å si noe om det. Jeg liker ikke å måtte klage meg til plass heller.

Men det er ikke å klage seg til plass. Siden du skriver om det her, så antar jeg at du har vært ganske opprørt og opptatt av hvordan du opplever gruppen. Derfor må det være adekvat å snakke om det i en sammenheng som handler om hva du har vært opptatt av siste uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...