Gå til innhold

Diagnose...


AnneLill

Anbefalte innlegg

Etter mange år med panikkangst og tvangstanker gikk jeg inn i en alvorlig depresjon. Fikk da Cipramil og etter 5 timer begynte jeg og prate og sitte oppreist igjen. Etter 2 dager var jeg så bra at alle tegn på depresjon var borte. Deretter ble jeg Hyperaktiv. Har nå brukt medisinen i 7 mnd. Svinger fra deprimert til nesten mani. Det som er lett i dag er uoverstigelie problemer i morgen. Bruker vanvittig mye penger noe som igjen har gitt mye problemer. Slik som det er nå var det lettere å ha panikkangst og depresjon. Da var jeg iallefall stabilt syk.

Nå er det slik at etter å ha oppaget mye nytt og fått svar på mange spørsmål her inne, så har jeg bestemt meg for å bytte lege. Skal til den nye i morgen. Er det greit å komme til en lege med forslag på hva en tror som feiler en eller skal en bare fortelle hvordan en har det og vente på legens mening. Har jo litt dårlig erfaring fra min forrige lege som ikke alltid lyttet.

Noen som har synspunker og erfaringer om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du kan fortelle om hvordan du har hatt det og hva du tenker selv om diagnose. Det er til syvende og sist legens ansvar å sette diagnoser, men dine meninger og tanker er interessante og viktige i vurderingen.

Du bør ihvertfall ikke glemme å nevne at du ble "hyper" i en periode etter du fikk Cipramil. Kan hende det kan være et tegn på bipolar lidelse og at du derfor bør unngå enkelte antidepressiver og heller satse på stemningsstabiliserende medisiner om du skal få medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du mener forhåpentligvis at dette kanskje er en bipolar lidelse.

Jeg synes du kan si til legen at du har lest om dette, og at du vil drøfte denne muligheten med h*n.

Gode leger kan i 2004 forholde seg til opplyste pasienter. Du må gjerne skrive ut mitt korte svar og ta det med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener forhåpentligvis at dette kanskje er en bipolar lidelse.

Jeg synes du kan si til legen at du har lest om dette, og at du vil drøfte denne muligheten med h*n.

Gode leger kan i 2004 forholde seg til opplyste pasienter. Du må gjerne skrive ut mitt korte svar og ta det med.

Det var akkurat bipolar jeg tenkte på ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...