Gå til innhold

Hjertesukk i natten......

Anbefalte innlegg

Gjest prøver å hjelpe
Skrevet

Dette innlegget har tidligere vært på forumet for psykriatri.Fint om noen kan skrive noen ord/ kommentarer:

Nå sitter jeg her igjen.... Fra knea og ned skjelver beina, jeg fryser, det snører seg sammen i halsen og nattesøvnen mister jeg i natt.... igjen.... Jeg sliter med så mye, mest av alt mitt, på en måte, dobbeltliv. Jeg er tilsynelatende ressurssterk, er gift med en flott mann, har tre flotte unger og bla, bla, bla... FASADEN ser bra ut,den.... Men, jeg sliter noe helt forferdelig.... Jeg er 31 år, og jeg har hele livet hatt store sosiale problemer. Vi er omgitt av et stort nettverk og har mange venner og bekjente. Og, jeg klarer trøstesløst å komme i konflikt med en etter en... Jeg stoler ikke på noen og kutter veldig lett kontakt med mennesker om jeg føler at de er uærlige.... Noe jeg tror alle er.... Jeg er veldig opptatt av hva andre mener om meg, og gjør for mye for å "please" verden. Jeg kan endatil se meg selv utenfra i arbeidssituasjon i dagliglivet, hvor jeg ser en helt annen enn den jeg er inne i meg. Jeg er så utrolig usikker på meg selv i folkemengder, men blir oppfattet som autoritær og slagferdig... Er det rart jeg får skjelvetokter på netter som denne? Jeg har hatt angst siden jeg var seks år, har alltid hatt ubehag ved sosiale sammenkomster og har trukket meg fra utallige vennskap og flere arbeidsforhold fordi jeg har ment at alle andre har vært ute etter meg, ledd av meg, baksnakket meg osv... Jeg kan føle meg som en gammel ballong lufta er gått ut av i perioder fordi jeg bruker så mye energi på å være normal, helst så perfekt som mulig. Jeg føler at jeg er inne i en malstrøm, og jeg får aldri slappet av. Jeg får aldri roet helt ned eller sovet til jeg er uthvilt. Jeg tenker utrolig mye, ja jeg tenker meg faktisk sliten iblandt. Jeg har nevnt dette for legen min som holder det for helt usannsynlig at dette er noe som trenger behandling. Og, jeg tror selv at jeg egentlig trenger hjelp.... Jeg kjenner ingen andre som har så mye turbulens i livet som jeg har..... Kan man være psykisk syk / ha en diagnose uten å vite det?

Fortsetter under...

Skrevet

Man kan vel ha en psykisk sykdom uten å vite om det, vil jeg tro. Har du vært til psykolog?

Vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg følte jeg måtte si noe.

http://www.bored.com hvis du kjeder deg ;o) Jeg gjør...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

ville fått tak i en psykolog på rappen, hvis jeg var deg. Du må få de to sidene i deg til å nærme seg hverandre - fasaden din og ditt indre - så vil du kunne bli en glad person på ordentlig.

Gjest jeg og
Skrevet

Bytt lege og kom deg til en psykolog.

Jeg hadde et snev av det du beskriver og går til psyk.sykepleier. Helt utrolig deilig.

Syns det hjalp med det samme.

Skrevet

Jeg tror du må lære deg å gi litt mer f.. i hva folk skulle tenke og mene om deg. Sikkert lettere sagt enn gjort men.

Hadde et snev av dette jeg også da jeg var yngre,men det har gitt seg med årene. Har nok noe med selvtillit å gjøre.

Høres ut som det er litt mer alvorlig hos deg.

Har du det slik bestandig, eller har du lagt merke til om du blir verre før mensen?

Har ikke noe greie på personlighetsforstyrrelser, men du kan jo ta kontakt med en psykolog.

Gjest meg da vet du
Skrevet

Jeg tror du må lære deg å gi litt mer f.. i hva folk skulle tenke og mene om deg. Sikkert lettere sagt enn gjort men.

Hadde et snev av dette jeg også da jeg var yngre,men det har gitt seg med årene. Har nok noe med selvtillit å gjøre.

Høres ut som det er litt mer alvorlig hos deg.

Har du det slik bestandig, eller har du lagt merke til om du blir verre før mensen?

Har ikke noe greie på personlighetsforstyrrelser, men du kan jo ta kontakt med en psykolog.

Jo, jeg er MYE verre rett før mensen! Jeg kan ta helt feil avgjørelser, og si de katastrofalt gale tingene i denne perioden......

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...