Gå til innhold

Alt er bare rot!


Joe's

Anbefalte innlegg

Heisann!

Mitt første innlegg her :-)

Jeg har slitt med angst og depresjoner siden 2001. Jeg har vært sykemeldt siden jan. 2002, men er nå på attføring og studerer ved en Høgskole.

Jeg har fått mange problemer som følge av depresjonene, men det som jeg anser som de værste er apatien og likegyldigheten som jeg besitter nå. Jeg sliter med å "gidde" å studere og mine forpliktelser ellers takler jeg rett og slett ikke!

Som en følge av dette har min økonomi gått fullstendig av hengslene. Jeg har inkassokrav i bøtter og spann, betalingsanmerkninger i fleng og en kredittverdighet lik null. I begynnelsen prøvde jeg å rydde opp når jeg så at jeg begynnte å få problemer. Jeg har søkt om lån i bank, men...... avslag. Slik som det er nå er jeg overbevist om at mine økonomiske problemer er den store kneika som hindrer meg i å bli frisk. Angsten er nemlig nesten borte men dep. er der fortsatt. Og de blir bare dypere etter som tiden går.

Jeg medisineres så det holder. 300 mg Efexor + 30 mg Tolvon pr. dag. Og jeg som aldri tok medisiner før :-( Jeg gikk i samtale ved Psykiatrisk avd., men etter ett år ga jeg "f" i det og. Følte at det bare var tull!

Det som egentlig er mitt spørsmål: er det noen av dere som vet hva jeg kan gjøre for å få hjelp med økonomien min? Kan trygdekontoret hjelpe med lån?

Jeg VET at hvis jeg fikk betalt ut kreditorer og fikk min gjeld (ca. 200.000,- inkl salær og renter som antakelig utgjør 50%) i ordnede former, vil jeg kunne konsentrere meg om andre ting istedet for penge-problemer.

Jeg er takknemlig for all tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kontakte sosialkontoret og be om økonomisk rådgivning/hjelp til å rydde opp i økonomien.

Du kan ikke forvente å få hjelp til å betale gjelden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hershel1365380410

Hva er attføring?

Dette er hva trygdekontoret forklarer attføring med:

Yrkesrettet attføring

 

Beskrivelse av ordningen

Yrkesrettet attføring er et tilbud om veiledning, kvalifisering og tilrettelegging som skal hjelpe arbeidstakere til å beholde arbeidet og hjelpe arbeidssøkere til å få arbeid. Aktuelle tiltak kan være skolegang eller arbeidstrening/utprøving i arbeidslivet. Arbeidstakere som har problemer i arbeidet av helsemessige årsaker kan søke om attføring. For sykmeldte arbeidstakere kan yrkesrettet attføring inngå som en del av bedriftsintern attføring dersom den sykmeldte har behov for mer omfattende eller langvarige attføringstiltak. Slike tiltak bør settes i gang så raskt som mulig, gjerne mens arbeidstakeren fortsatt har rett til sykepenger. Yrkesrettet attføring kan dersom det er hensiktsmessig skje parallelt med medisinsk behandling/rehabilitering. Det gis økonomisk støtte under yrkesrettet attføring i form av attføringsytelser. Se nærmere opplysninger under yrkesrettet attføring i eget vedlegg om Aetats virkemidler.

Håper det hjalp deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...