Nemis1365380685 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hei. Jeg sitter her og bekymrer meg over samboeren min, og da spesielt hennes alkoholforbruk. Hun er i begynnelsen av tredveårene og fikk for åtte måneder siden vårt første barn. Nå sluttet hun å amme etter ca. fire måneder fordi det gikk tørt. Siden det har hun gått til bake til alkoholvanene fra før graviditeten. Dette betyr 3 store brune 1,25 l flasker hver kveld. Etter min mening alt for mye, men hun hører ikke på det øret. Hvordan det går med ungen? Vel, etter jobb er det jeg som tar støyten der, særlig etter at vi flyttet til ny leilighet. Mating, bleieskift og nattakos tilfaller far. Hun forsvinner inn i sin egen verden foran TV'en og med øllen i hånda. Om dagen vet jeg ikke helt, hun sier det går bra, og hun tar drittbleia som kommer midt på dagen. Men så vidt jeg skjønner går mesteparten av dagene med til å sitte å diskuterer på internett. De er aldri ute av huset, utenom en gang i uka, når noe skal kjøpes inn til oppussningen av leiligheten, og da etter at jeg er ferdig på jobb. Alt annet husarbeid, utenom klesvask, gjør hun ikke, det må vente til jeg kommer om kvelden. Så mitt spørsmål er, hva skal til for å bli kalt alkoholiker, og hvordan skal jeg vite og finne ut om hun, bevisst eller ubevisst, ikke er bra for barnet. Og hvordan få henne til å innse at hun ikke gjør noen ting i huset. Lurer mer og mer på om det en slags depresjon eller noe annet som ligger bak. Nå i helga har hun dratt i at utdrikkningslag, babyen hadde VELDIG sår stump i dag tidlig, når jeg selte henne. Det var det ikke gjort noe med før jeg kom hjem. Etterpå forsvant sårheten relativt raskt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143731-alkohol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hvis det ikke er planen, ville jeg tatt over permisjonen umiddelbart. Hvis det er vanskelig, gå til din / barnets / hennes fastlege, og få henne sykemeldt for resten av hennes permisjon, og så kan du overta permisjonen. Alt annet får dere ta derfra (hennes behandling osv), nå er det barnets ve og vel det gjelder. Ikke lan henne være en time alene med barnet så lenge du mener hun ikke er i stand til det. Det er vanlig å få psykiske problemer / depresjoner etter en fødsel, eller hun kan ha andre problemer / alkoholproblemer. Dette må du hjelpe henne til å få behandlig for. Men først må du ta hovedansvaret for barnet. Alt annet er mindre viktig. Ikke vent til ting er avklart med arbeidsgiver, bare send inn sykemeilding og bær hos barnet. alt annet tar du derfra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143731-alkohol/#findComment-907728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hun har iallfall et alkoholproblem. Sålenge de rundt henne bekymrer seg er det grunn til å ta problemet alvorlig. Såpass mye øl gir grunn til bekymring.Synes du bør lufte din bekymring å kreve av henne at hun tar kontakt med sin egen fastlege, og trolig bør du ringe og gi litt informasjon først. Kanskje er hun deprimert, dette må legen finne ut av. Depresjon blir værre ved bruk av alkohol. Kanskje kan dere få time sammen hos hennes lege, eller eventuelt på en sosialmedisinsk avdeling. Det er viktig for henne nå å føle at dere samarbeider, ikke at du er ute etter henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143731-alkohol/#findComment-910136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.