Gå til innhold

Redd for folk


Gjest Hurr

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg er redd folk...

* Jeg unnviker ubevisst å se rett på dem.

* Jeg føler alltid at jeg har behov for å forklare meg.

* Hvis folk bruker autoritet mot meg, blir jeg veik og gir meg fort eller forsøker å forsone.

* Jeg unngår konfrontasjoner for enhver pris.

* Jeg prøver ubevisst å få folk til å like meg eller fremstå som "the good guy". Dette enda jeg vet godt at ikke alle trenger å like meg.

* Jeg synes det er ubehagelig med en mot en dialoger.

* Jeg har aldri slått noen og jeg har sjelden kjeftet på noen.

Hva er galt? Går det an å få hjelp??

Dette skaper problemer for meg - i stor grad på jobben men også hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.. forresten: Jeg jobber med folk til daglig. Jeg er leder for en gjeng og blir godt respektert som fagperson. Men jeg har altså et problem med det mellom-menneskelige.

Råd mottas!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. forresten: Jeg jobber med folk til daglig. Jeg er leder for en gjeng og blir godt respektert som fagperson. Men jeg har altså et problem med det mellom-menneskelige.

Råd mottas!!

Har du en nær venn eller familiemedlem du kan prate med? Jeg er ingen psykolog, men det høres jo ut som om dette hemmer deg i hverdagen. Jeg kjenner ei som hadde det nogenlunde som du beskriver og som fikk god effekt av efexor, kanskje verdt å forhøre seg om..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Kjenn etter.

Hva er det du er redd for EGENTLIG?

Det har jeg egentlig ikke noe svar på...

...men det er vel egentlig følelsen av å gå ut som den tapende part, være underlegen som jeg frykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. forresten: Jeg jobber med folk til daglig. Jeg er leder for en gjeng og blir godt respektert som fagperson. Men jeg har altså et problem med det mellom-menneskelige.

Råd mottas!!

En jeg kjenner brukte hypnose for å bli kvitt angsten for å tale i forsamlinger.

Og han var på en måte slik som du beskriver.

Etter noen timer med slik behandling så ble han bare bedre og bedre. I dag har han ingen problemer med det.

Man kan gjør noe med det selv også, men det kreves en del konsentrasjon og at man ikke har masse unger som flyr rundt og forstyrrer og en man som maser.

Jeg har blitt kvitt høydeskrekken min selv ved hjelp av selvhypnose.

Man gjør noen pusteøvelser og slapper helt av uten å sitte så godt at du sovner. Og så tenker jeg på en og en del av kroppen til jeg kjenner en prikking i den og at den slapper av ordentlig. Når jeg er ferdig med hele kroppen så er jeg så slapp at ting jeg sier (tenker) setter seg i underbevistheten. Jeg sier f.eks til meg selv at høyder er ikke farlig, tar du dine forholdsregler så er ikke høyder farlig. Og man kan si mange andre ting også. Men det har hjulpet.

For å bli kvitt angst for å prate i en forsamling så setter hypnotisøren deg i en situasjon hvor du kan se for deg en situasjon som du pleier å oppleve på jobben som du føler at du burde takkle bedre. Og så trener du på den situasjonen mens han veileder deg. Det er masse mer man kan skrive om det men det beste er å søke selv på nettet. Det er en som holder til i Fetsund og han har også kontor i Oslo.

Jeg bruker et program som heter direct connect og har lastet ned masse lydbøker om hypnose og også video filmer som viser deg hva og hvordan man skal gjøre det. Har også masse andre lydbøker og video om psykologi. Noe som virker veldig bra er noe som heter NLP. Hvis du søker på internett så vil du finne ut mere om det.

Mvh

Christof

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hmtidm

Det har jeg egentlig ikke noe svar på...

...men det er vel egentlig følelsen av å gå ut som den tapende part, være underlegen som jeg frykter.

Hvilke FØLELSER er det du er redd for, som du tror det å være "underlegen" vil føre med seg?

Bare analyser litt, så kan du komme frem til mye interessant :)

Face your fears....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...