Gå til innhold

Psykisk eller fysisk?

Anbefalte innlegg

Hva skjer når "trykket" på urinen når jeg tisser forsvinner og urinen bare renner. Dette hendte da jeg var 18 år og fortsatt fungerer det ikke (30 år idag). Jeg husker at det kjentes ut som om en muskel "glapp" da jeg tisset. Jeg har ingen ubehag med dette utenom at det tar lang tid å late vannet.Det må bare få renne til blæren er tømt. Jeg har ingen fysiske sykdommer og aldri hatt problemer med underliv/blære ect. Jeg har igrunn tenkt at det er psykisk betinget da dette hendte omtrent på samme tid som jeg fikk sterk kronisk angst. Jeg har i 10 år jobbet med det psykiske og fungerer bra idag. Lever et normalt og aktivt liv. Men kanskje det ikke er noe psykisk som forårsaker dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143793-psykisk-eller-fysisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det du beskriver er ikke noe vanlig psykisk problem. Synes du bør kontakte fastlege for å få tatt en test av urinen. Legen din bør også undersøke prostata-kjertelen din; for å forsikre seg om at denne ikke er hoven eller betent.Det høres imidlertid ut som mest sannsynlig at du har dårlig kontroll med lukkemuskulaturen i blæren. For å kartlegge dette må du ha henvisning til en urolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143793-psykisk-eller-fysisk/#findComment-910153
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...