Gå til innhold

psoriasis

Gjest skabbeteføtter

Anbefalte innlegg

Gjest skabbeteføtter

jeg har problemer med psoriasis under føttene, av typen som gir blemmer og ofte sårsprekker i huden. dette er voldsomt plagsomt til tider, da jeg ikke kan stå på foten når jeg har åpne sår. har fått inntrykk av at psoriasis ikke kan kureres/behandles, og har igrunn aldri oppsøkt lege. bruker til vanlig en krem kjøpt på apotek som mykner og til en viss grad hindrer sprekker, men får fortsatt sår avogtil. finnes det noe som kan hjelpe? er det grunner til psoriasis, kosthold/livsstil etc?

og hva i alle dager skal jeg si til sjefen min når jeg ikke klarer å legge press på foten? (har en jobb hvor jeg står/går hele dagen..) syns det høres litt dumt ut å skylde på psoriasis...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143824-psoriasis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør få deg en henvisning til en hudlege og få resept på en kortisonsalve.

Kortisonsalven vil få roet ned psoriasisen slik at du ikke sprekker i huden.

Det heter seg at psoriasis ikke kan kureres, men man kan bli kvitt den i perioder med salve/medisin.

Uten behandling vil psoriasisen din sannsynligvis bare bli mer ubehagelig.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143824-psoriasis/#findComment-908906
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er også plaget av psoriasis (ikke på føttene da). Jeg fikk resept på en salve som heter Dermovat hos legen min. Denne finnes i 5 forskjellige styrker...jeg har den som er aller sterkest og jeg synes den hjelper veldig bra. Med en gang jeg merker at jeg begynner å få kløe og sår, så smører jeg. Jeg klarer derfor å "stoppe" utbruddene veldig tidlig hver gang, og har derfor vært veldig fin den siste tiden.

Bortsett fra medisinen, så har jeg funnet ut av hvetekimolje (fås kjøpt på helsekost) også har brukt å hjelpe på psoriasisen. Jeg brukte å ta to av de største kapslene hver dag (mener de finnes i minst to størelser).

Ellers så sies det jo at man gjerne får psoriasisutbrudd når man stresser, er nervøs,når det er forandringer i temperaturen o.l.

Bestefaren min var plaget av psoriasis over hele kroppen da han levde. Han syntes også at det hjalp litt med hvetekimoljen. I tilegg mente han at det hjalp med sol og når han reiste til steder der luftfuktigheten var lav....!

Ta kontakt med legen din, så får du sikkert en salve som kan hjelpe. Det er ikke greit med psoriasis, det er helt sikkert.

Håper det går bra med deg =)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143824-psoriasis/#findComment-909357
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...