Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er mann, 49 år, og er kraftig rammet av benskjørhet. Ut fra de prøvene som er tatt, sier legene at det er mindre enn 1% av norske menn på 49 år som har lavere bentetthet enn det jeg har. Har gått på Calsium/Didronate i mange år. Jeg har veldig mye smerter i rygg og hofter, spesielt hoftene, i tillegg til lysken og pungen. Jeg har (etter 8 kompresjonsfractuaer) en høydereduksjon på 17 cm., og har vært uføretrygdet i 10 år. (Overkroppen oppleves som en pakke med knekkebrød.)

SPØRSMÅL: Er det selvsagt at et slikt kasus må ha mye smerter? Har du et godt tips m.h.t. å angripe/behandle problemet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143832-benskj%C3%B8rhet-og-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kvinne - vel 50

Håper noen kan gi deg fyldig svar her, for jeg er også ineressert i svar på dette. Har hatt benskjørhet i 10 år- bruker de samme medisinene som deg. Begynner å få mistanke om at mine smerter kan skyldes benskjørheten- hittil har ikke legene nevnt det- men jeg skal selv bringe det på bane nå. lumbago blir det sagt. Har smerter i nedre del av rygg + i hoftene. I tillegg stråler det ned mot blæreregionen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...