cecily Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Studier i psykologi og informatikk/kunstig intelligens. Ja, dette er spennende ting! Tøft! Grunnfag eller profesjonsstudie i psykologi? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Trøst deg med at du ikke er alene - det er helt sikkert mye fylleangst rundt i vårt landstrakte land i dag. Vi har vel alle vært der! Lei en passe hjernedød film og la pleddet angripe. ;o) Har du virkelig sagt/sendt noen meldinger som er skikkelig ille, bør du kanskje koste på deg en beklagelse eller to. Det er utrolig hvor mye lettere alt blir da! 0 Siter
cecily Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 De andre var sånn passe like fulle. Untatt de jeg sendte SMS til da Hva jeg sa? Nei, hehe... rare ting. c",) Bruker å være rare ting.... Om det du sa berører personer direkte og disse vet det, kanskje du kunne ta en telefon i dag og avdramatisere uttalelsene. Jeg har selv vært så flau at jeg har lovt meg selv å ikke drikke igjen. Og jeg har slettet nr til enkelte personer for anlednigen. Slik at jeg ikke skulle bli fristet til å sende dumme meldinger. Det funket til slutt. 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 *s* Husker mye, og jeg er ganske sikker på at mye også har gått i glemmeboken. Og det er det jeg får mest angst av. Tenkte til og med i går at dette kom jeg til å angre på å ha sagt i morgen... rett etter jeg sa det... Blås i det - å mårra er _alt_ glemt;-/ 0 Siter
Gjest tod Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Tøft! Grunnfag eller profesjonsstudie i psykologi? Bare grunnfag. Vi skal nok alle prise oss lykkelige over at jeg ikke skal bli klinisk psykolog. Mht. studier har jeg forfulgt informatikk-løpebanen, og i tillegg til det har jeg et stort hemmelig prosjekt som er det som egentlig gjelder. 0 Siter
cecily Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Bare grunnfag. Vi skal nok alle prise oss lykkelige over at jeg ikke skal bli klinisk psykolog. Mht. studier har jeg forfulgt informatikk-løpebanen, og i tillegg til det har jeg et stort hemmelig prosjekt som er det som egentlig gjelder. Jeg lurer litt på om jeg skal ta psykologi grunnfag på deltid til høsten. Egner det seg sammen med fulltidsjobb tror du? Kan en del anatomi og fysiologi fra utdannelsen min fra før av, så det temaet går nok greit. Hva tror du? 0 Siter
nolte Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Det du prater om har ingenting med fylleangst å gjøre, du parter om bondeanger. Bland ikke det sammen med fylleangst, det er noe mye mer ubehagelig. 0 Siter
Gjest tod Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Jeg lurer litt på om jeg skal ta psykologi grunnfag på deltid til høsten. Egner det seg sammen med fulltidsjobb tror du? Kan en del anatomi og fysiologi fra utdannelsen min fra før av, så det temaet går nok greit. Hva tror du? Jeg kjenner bare grunnfaget i ved NTNU i Tronheim. Såvidt jeg veit er dette nå delt opp i åtte fagemner, som til sammen vil utgjøre et grunnfag. Derfor lar det seg gjøre å ta f.eks. ett eller to emner (7,5 eller 15 studiepong mot normert 30) per semester ved sida av jobb. Mer enn det tror jeg ikke er så realistisk, i alle fall ikke om du vil ha gode karakterer. Dessuten er den en del innleveringer og (samarbeids)prosjekter som gjør at man må møte opp her og der fra tid til annen. Hvis jeg skulle tatt grunnfaget ved sida av fulltidsjobb ville jeg nok nøyd meg med 7,5 studiepoeng per semester (altså 1/4 av normalt.) Da får du bedre tid til å konsentrere deg om hvert enkelt emne. For øvrig er det veldig mange som tar grunnfag i psykologi nå, og 90% ønsker å komme inn på profesjonsstudiet. 0 Siter
cecily Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Jeg kjenner bare grunnfaget i ved NTNU i Tronheim. Såvidt jeg veit er dette nå delt opp i åtte fagemner, som til sammen vil utgjøre et grunnfag. Derfor lar det seg gjøre å ta f.eks. ett eller to emner (7,5 eller 15 studiepong mot normert 30) per semester ved sida av jobb. Mer enn det tror jeg ikke er så realistisk, i alle fall ikke om du vil ha gode karakterer. Dessuten er den en del innleveringer og (samarbeids)prosjekter som gjør at man må møte opp her og der fra tid til annen. Hvis jeg skulle tatt grunnfaget ved sida av fulltidsjobb ville jeg nok nøyd meg med 7,5 studiepoeng per semester (altså 1/4 av normalt.) Da får du bedre tid til å konsentrere deg om hvert enkelt emne. For øvrig er det veldig mange som tar grunnfag i psykologi nå, og 90% ønsker å komme inn på profesjonsstudiet. Ok. Jeg har søkt dette faget og et par andre. Jeg får se hva det blir til. Takker for svar og ønsker deg lykke til med det hemmelige prosjektet. 0 Siter
cecily Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Det du prater om har ingenting med fylleangst å gjøre, du parter om bondeanger. Bland ikke det sammen med fylleangst, det er noe mye mer ubehagelig. Hva er fylleangst da? 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Det du prater om har ingenting med fylleangst å gjøre, du parter om bondeanger. Bland ikke det sammen med fylleangst, det er noe mye mer ubehagelig. Ikke direkte bondeanger heller. Noe midt i mellom? 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Studier i psykologi og informatikk/kunstig intelligens. Ja, dette er spennende ting! Kan du fortelle meg hvorfor man blir betatt av mennesker man knapt kjenner også, da kanskje? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Fordi alkoholen sørger for at fornuftfilteret streiker og en babler på ren impuls. Volumkontrollen blir desverre også fraværende.. Føler med deg, ingen blir så høyrøstet og teit som meg etter overdrevent alkoholinntak. Jeg har gremmet mang en morgen. Du får trøste deg med at det sikkert mister litt brodd allerede til i morgen, det gjør det jo gjerne! God bedring!:-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 JA! Det er det verste! Sende SMS til edrue personer... *rødme, rødme* Så mye fancy greier en får til mobilen nå, også finnes det fortsatt ikke promillesperre! Det burde noen finne opp snart! ;-) 0 Siter
Gjest Big Mac Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Fordi det vanlige "bør jeg si dette da"-filteret er for opptatt med å leke med alkohylerne til å stoppe deg. Eller for å få oppmerksomhet, for å gjøre seg bedre/mer spennende/mer interessant enn man egentlig tror man er. 0 Siter
amber sun Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Fordi alkoholen sørger for at fornuftfilteret streiker og en babler på ren impuls. Volumkontrollen blir desverre også fraværende.. Føler med deg, ingen blir så høyrøstet og teit som meg etter overdrevent alkoholinntak. Jeg har gremmet mang en morgen. Du får trøste deg med at det sikkert mister litt brodd allerede til i morgen, det gjør det jo gjerne! God bedring!:-) "Fordi alkoholen sørger for at fornuftfilteret streiker og en babler på ren impuls. Volumkontrollen blir desverre også fraværende" Merkelige greier, det der. Har vært borti det noen ganger, og det er rart hvordan det bare kan skje... Neste dag husker jeg jo at det var mye impulsbabling på høyt volum, ja...men da er det for sent. *ler* Trøsten er at som regel er de andre også rimelig brisne, så det er ingen som kan "ta" en for det likevel. Og noen av de som ikke drikker, prater såpass mye tull likevel. De kan ikke engang skylde på alkoholen 0 Siter
nolte Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Hva er fylleangst da? Fylleangst er noe mye mer destruktivt. Selv har jeg opplevd det et par ganger, jeg unner ikke min verste fiende å oppleve den tilstanden man må gjennom før det glir over. Man blir nesten redd seg selv, man vet ikke hvor man skal gjøre av seg, man er livredd for å være alene, man MÅ se folk, man må tvinge seg inn i en "normal verden". Det er noe dævelskap som river og sliter i både kropp og ikke minst sinn. De fleste som blir alkoholikere, har ikke den tøffheten og tålmodigheten som kreves for at svineriet skal forlate kroppen/sinnet. De begynner å "reparere", og det løser bare ens psykiske angstproblemer på kort sikt. Fylleangsten inntreffer oftest hvis man har festet et par-tre dager på rad. Bondeanger er en svært hyggelig tilstand til sammenligning. 0 Siter
nolte Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Ikke direkte bondeanger heller. Noe midt i mellom? Hvis man kun angrer på ting man har sagt eller gjort, så dreier det seg kun om en lett bondeanger. En veldig "ufarlig" tilstand. Se mitt svar til Cecily under her, der har jeg prøvd å beskrive fylleangsten. Dævelskapet må egentlig oppleves, vanskelig å beskrive det helvete en opplever. 0 Siter
nolte Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Jeg er helt enig..har skikkelig fylleangst i dag selv!! Det er grusomt!! Sendte noen forferdelig teite sms-meldinger i går til personer som var helt edru. Hadde de i det minste vært litt fulle, kunne det gått greit, men nå er jeg bare ufattelig flau og har lyst til å grave meg ned.. jaja.. =) Vær snill og ikke bland sammen bondeanger med den mye mer alvorlige tilstanden fylleangst. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 "Fordi alkoholen sørger for at fornuftfilteret streiker og en babler på ren impuls. Volumkontrollen blir desverre også fraværende" Merkelige greier, det der. Har vært borti det noen ganger, og det er rart hvordan det bare kan skje... Neste dag husker jeg jo at det var mye impulsbabling på høyt volum, ja...men da er det for sent. *ler* Trøsten er at som regel er de andre også rimelig brisne, så det er ingen som kan "ta" en for det likevel. Og noen av de som ikke drikker, prater såpass mye tull likevel. De kan ikke engang skylde på alkoholen Tror man blir ganske sjølopptatt av å være fyllesjuk.. Det er liksom ingen grenser for hvor mange jeg mener kun er interessert i meg og mitt, når jeg våkner dagen der på. Når all erfaring sier at de stort sett ligger og gremmes over seg og sitt.. Med et par hederlige untak, der de HAR tenkt på meg. Og DA,da har jeg vært ille da..! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.