Gå til innhold

Ukraina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor skal vi ofre Ukraina, liksom gi dem håp om at de kan vinne…

over Russland.

Jeg er glad det kommer ærlige og sannferdige betraktninger over realiteten man står oven for.

Det stiller seg også annerledes om man er ukrainer, og lettere kan tenke, prinsipielt og «riktig» fra deres perspektiv, og med støtte av ord og heiarop fra vesten, at liksom «stå på», men har noen virkelig trodd at Ukraina kan vinne mot Russland?? Virkelig?

Jeg har aldri trodd det. Jeg ser et land som legges i grus, et folk som drepes, byer som bombes, jeg trodde aldri Ukraina alene kunne vinne mot Russland.

Så enig med vår tidligere forsvarssjef 

https://www.nrk.no/norge/tidligere-forsvarssjef-om-russland_-_-evne-og-vilje-til-a-legge-ukraina-i-grus-1.15900617

 

 

 

Anonymkode: b08bc...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordi Russland også får store tap. 

Om alle Russland besøker bare overgir seg med en gang fordi russerne er sterkere enn dem, så kan de ta land etter land etter land...

En må se på slike ting i lengre perspektiv, ikke bare hvordan få færrest sivile døde dette året.

Anonymkode: 16a5b...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Russland får nok mer motstand enn de regnet med. Putin ville nok helst hatt hele Ukraina. Men slik krigen går, kanskje han bare får de delene der russerne er majoriteten, og Krim. Altså Donbass og Krim halvøya. Så får han ødelagt økonomien til Russland samtidig. Kanskje skape hungersnød i Afrika (Ukraina produserer mye korn som de eksporterer til lavinntektsland). Kanskje blir det kraftig stagnasjon i verdensøkonomien. Så nei, jeg synes det er bra at de ikke bare lar han ture frem. Men de burde kanskje gått med på Donbass og Krim, når det likevel bor mest russere der.

Anonymkode: 6d00c...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Hvordan er det vi som "ofrer" Ukraina? Det kan hende de må gi tapt mot Russland, noe jeg forøvrig ikke tar for gitt, men de ber Vesten om våpen og støtte og de ønsker å kjempe og har høy kampmoral. Skal vi da nekte dem denne hjelpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (På 21.3.2022 den 20.09):

Hvordan er det vi som "ofrer" Ukraina? Det kan hende de må gi tapt mot Russland, noe jeg forøvrig ikke tar for gitt, men de ber Vesten om våpen og støtte og de ønsker å kjempe og har høy kampmoral. Skal vi da nekte dem denne hjelpen?

Ukraina blir utslettet, 

det tror jeg de fleste skjønner.

Et land har ingen sjangse mot Russland.

De blir en gravlund ved Europas dørstokk/grense. Hvis ikke flere i « vest-Europa» nå starter kjøre inn i Ukraina.

Vi kunne kjørt våre biler, rett inn, grensen er åpen, jeg tror det ville endret krigen, om vi kjørte mange 1000 vis fra Europa for å om så er dø, for de vi har plikt til å forsvare.

Anonymkode: b08bc...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (På 21.3.2022 den 20.09):

Hvordan er det vi som "ofrer" Ukraina? Det kan hende de må gi tapt mot Russland, noe jeg forøvrig ikke tar for gitt, men de ber Vesten om våpen og støtte og de ønsker å kjempe og har høy kampmoral. Skal vi da nekte dem denne hjelpen?

Alene kan jeg gjøre lite, men likevel, er det bedre kjempe og dø, enn å se andre lide uten å gjøre noe, om så er at man må dø.

ukraina trenger at vi i vesten reiser inn og bidrar, om vi kjemper, dør, så er det verdt det.

 

Anonymkode: b08bc...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ukraina blir utslettet, 

det tror jeg de fleste skjønner.

Et land har ingen sjangse mot Russland.

De blir en gravlund ved Europas dørstokk/grense. Hvis ikke flere i « vest-Europa» nå starter kjøre inn i Ukraina.

Vi kunne kjørt våre biler, rett inn, grensen er åpen, jeg tror det ville endret krigen, om vi kjørte mange 1000 vis fra Europa for å om så er dø, for de vi har plikt til å forsvare.

Anonymkode: b08bc...efd

Har du glemt å ta antipsykotikaen din? 

Anonymkode: 79287...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...