Gå til innhold

Selvhjep


temp1365380684

Anbefalte innlegg

temp1365380684

Jeg er mor til to barn,deres far er det man før kalte psykopat og han var voldelig.Han har i dag nesten ingen kontakt med barna sine,(utenom når han skal vise seg frem som en ansvarlig far,som regel for å gjøre inntrykk på en ny damevenn).Jeg kom meg ut av dette forhldet etter nesten 10 år,men gikk veldig raskt inn i et forhold til en annen dominerende mann som i de første 5-6 årene gjorde det han kunne for å henge meg ut overfor sin egen familie.I de siste 6 årene har jeg fått feberfrysninger ved psykisk annspennthet (som regel når jeg aner ay nå er det på`n igjen).Jeg kjøpte meg tempurmadrass da jeg var 31 år fordi jeg var så stiv i kroppen at jeg måtte rulle ut av sengen om morgenen.I dag har jeg gått sykemeldt i 2 år,jeg verker i rygg og hofter,jeg har søvnproblemer,panikangst,jeg er oppgitt,lei sliten,orker ikke mennesker vil egentlig ikke ha noe å gjøre med noen andre enn barna mine det er bare sammen med dem jeg føler jeg kan slappe av.Legen min mener jeg har såpass stor innsikt i meg selv at jeg ikke trenger å snakke med psykolog,derfor skriver jeg inn her for å be om hjelp til å finne riktig lesestoff,jeg føler at jeg trenger å finne ut av meg selv,jeg vet hvorfor jeg har tatt de valg jeg har tatt,men hvorfor finner jeg meg i så mye,hvorfor tør jeg ikke si ifra,hvordan kommer jeg meg ovenpå igjen?Har akkurat kommet hjem fra et rehabilingteringssenter følte at jeg fikk en del overskudd der,men den er borte igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tamtidamt

"Menn som hater kvinner - og kvinnene som elsker dem" kan gi deg innsikt i hva det er med deg som gjør at du går inn i slike forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at det finnes slike som psykopater. Har merket meg hvor lite tøffe de er når de blir konfrontert med hvordan de oppfører seg av andre menn.

Jeg håper du er ute av det forholdet nå og at du finner tryggheten som man trenger for å fungere.

Har selv slitt med panikk angst og vet hvor fælt det er.

Jeg kan bare fortelle hvordan jeg ble kvitt angsten.

Jeg fikk stesolid, men forstod at det ikke var den rette veien å gå for meg. Jeg hadde en venn som måtte ta 10 stesolid for å tørre å gå ut døre hjemme. Og å ha det slik hver dag i 10 år slik som han hadde det er ikke noe liv for meg. Han tok til slutt sitt eget liv.

Men måten jeg ordnet opp med angsten på var at jeg satte meg i den situasjonen som jeg fikk angst i og ble i den situasjonen så lenge som mulig.

Kroppen kan nemlig ikke ha så sterk angst så veldig lenge, for da tar kroppen over og finner ut at her er det jo ikke noe som er farlig og så går det over. Det var helt jævelig i starten men etter hvert gikk det bedre og bedre. Til slutt så hadde jeg ikke mer angst. Nå har jeg ikke hatt angst på flere år, og det er så deilig.

Angst er usikkerhet, og det er om å gjøre å bygge opp selvtiliten og tryggheten, så klarer man å komme seg vidre.

Fludding het vel den metoden jeg benyttet meg av. Det er sikkert en eller annen psykolog som leser her som kan bekrefte om jeg skrev metoden riktig. :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo.

jeg føler jeg skriver det samme til alle, men jeg klarer ikke la være når jeg ser ordet selvhjelp.

Det som hjelper meg bearbeide traumaer, angst, er å utrykke meg kreativt, gjennom å tegne, male, skrive, spille musikk o.l.

du sliter sikkert med masse post traumatisk stress, og du kan ha kjempe nytte av det. det handler ikke om andre enn deg selv, og det kan nesten være lurt å bestemme seg for at man ikke skal vise det man lager til andre før man blir selvsikker. og handler ikke om å lage noe pent eller vakkert, handler å trykke noe ut, utrykke.

kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...