Gå til innhold

Redd


Gjest Redd for livet!

Anbefalte innlegg

Gjest Redd for livet!

Hei!

Jeg er så redd. Vet ikke hva som skremmer meg, bare at jeg ofte er så altfor redd. Når telefonen ringer så klarer jeg ofte ikke å svare. Ser på den lenge, helt til den slutter å ringe, og angrer på at jeg ikke svarte. Nesten som den telefon reklamen.

Når noen inviterer meg på besøk, så har jeg veldig lyst, men takker ofte nei og lyver at jeg har andre planer. Vet ikke hvorfor, liker jo mennesker, men feiger på en måte ut.

Når vi skal si noe foran klassen på skolen(høyskole) så skjelver stemmen min så mye at det må merkes. Og da blir jeg så nervøs at jeg får tårer i øynene.

Har prøvd å si til de i gruppen min at jeg virkelig sliter med å si aå mye foran klassen, og helst ikke vil si så mye. Men de trur ikke at det er så ille som jeg sier. Og jeg tør ikke å ta det opp en gang til.

Jeg er også redd livet! Alt er så skummelt. Har ofte tenkt tanken på å ta mitt eget liv, også prøvd det da jeg var yngre. Men det var ikke løsningen for meg. Jeg mislyktes i det også, og familien fikk vite det. Og jeg vil vel egentlig ikke at familien skal få den sorgen. Har nå flyttet lang hjemmefra, og tanken streifer meg ukentlig. Men prøver å skyve den unna. Jeg vil ikke leve, men heller ikke dø.

Hva er egentlig problemet mitt? Er jeg bare en rar og svak person?

Jeg er lei av å være redd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Redd for livet!

tror kanskje du har angst? verdt å høre med legen din.

Tar jeg kontakt med vanlig lege? Har aldri vært hos fastlegen min, men har en. Vet ikke om jeg tør. Føler meg dum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saigon

Tar jeg kontakt med vanlig lege? Har aldri vært hos fastlegen min, men har en. Vet ikke om jeg tør. Føler meg dum...

Det er en type angst du sliter med. Ta kontakt med fastlegen din og be om en time. Hvis du har problemer med å fortelle legen hva problemet er så skriv ut innlegget du skrev her på dol og gi det til legen. Da blir det som regel lettere å prate videre om problemene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Redd for livet!

Det er en type angst du sliter med. Ta kontakt med fastlegen din og be om en time. Hvis du har problemer med å fortelle legen hva problemet er så skriv ut innlegget du skrev her på dol og gi det til legen. Da blir det som regel lettere å prate videre om problemene.

Lykke til!

Blir jeg henvist til psykolog da? Problemet mitt er at jeg ikke ville klart å fortelle denne psykologen noe som helst som er sant. Føler meg så dum. Har vært hos psykolog før, da jeg hadde prøvd å ta mitt liv, men det er mange år siden. Det hjalp ikke noe, klarer jo ikke å blotte meg sånn. Her inne ser ingen ansiktet mitt, så saken blir en anna.

Men uansett, takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saigon

Blir jeg henvist til psykolog da? Problemet mitt er at jeg ikke ville klart å fortelle denne psykologen noe som helst som er sant. Føler meg så dum. Har vært hos psykolog før, da jeg hadde prøvd å ta mitt liv, men det er mange år siden. Det hjalp ikke noe, klarer jo ikke å blotte meg sånn. Her inne ser ingen ansiktet mitt, så saken blir en anna.

Men uansett, takk for svar!

Sansynligvis får du henvisning til psykolog/psykiater. Det kan også hende at fastlegen tilbyr deg samtaler timer regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar jeg kontakt med vanlig lege? Har aldri vært hos fastlegen min, men har en. Vet ikke om jeg tør. Føler meg dum...

ja. fastlegen din. beskriv hvordan du har det. han/hun har forhåpentligvis vært borti noe lignende før, og vil kunne si om det høres ut som du trenger hjelp. da kan han/hun sette deg i kontakt med noen som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...