Sør Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Sitat: Bare så det er klinkende klart: jeg fordømmer selvsagt palestinsk terrorisme. (Sitat slutt.) Javisst...Og det gjør du ved høylydt og sammenligne terroristene med Milorg i Norge under krigen. Ergo fordømmer du de sistnevnte også. Er det rart folk tror du er gal? Som folk fra Milorg/HV selv har påpekt - etter dagen definisjon så var de terrorister. Deres ord, ikke mine. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 Hehe, hvis du virkelig ikke har skjønt at 98% av DOL er lei både dine OG andres meninger om religiøse konflikter rundt omkring i verden så kan jeg fortelle deg det her og nå: det er vi! Greit nok at det ikke bryter mot noen regler og at vi har ytringsfrihet og alt det der, men det er slitsomt og DOL mister både omdømme, profil og brukere pga disse repeterende tiradene dere kaller diskusjon. Det er visst ganske vanlig at folk med dårlig oversikt gjør seg til talsmann for allmuen, og strør om seg med prosenter de ikke har dekning for. Hvor stor andel av plassen her på DOL som går med til medisinske og sosiale problemer, forumundersøkelser og likegyldigheter aner jeg ikke, men det vedkommer meg heller ikke når jeg leverer inn en liten reality check every now and then. Jeg ser imidlertid ingen grunn til å beklage at dette oppleves som slitsomt for deg, da problemet ditt kan løses ved at du ikke åpner mine innlegg. For der har du faktisk et valg! For å si det rett ut, problemet ligger hos deg selv. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 Som folk fra Milorg/HV selv har påpekt - etter dagen definisjon så var de terrorister. Deres ord, ikke mine. Dette er en påstand du overhode ikke har dekning for! Jeg kjenner/kjente mange motstandsfolk, og ikke en eneste av dem ville funnet seg i å bli sammenliknet med terrorister. Og jeg tror faktisk jeg har en større kontaktflate opp mot Forsvaret og veteranene våre enn det du har hatt eller noensinne vil få. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Som folk fra Milorg/HV selv har påpekt - etter dagen definisjon så var de terrorister. Deres ord, ikke mine. Fjolleri. Ca 40 000 nordmenn jobbet med motstandsarbeid under krigen, og hva ett enkeltstående sannsynligvis alderssenilt medlem fra den kommunistiske fløy av bevegelsen sier 60 år senere er rimelig uinterresant. Du derimot har ikke nøyd deg med å sitere, men og bruke dette argumentet selv, om og om igjen. Uansett hvordan du vrir og vender på det har du nå innrømt at du tar avstand fra Milorg og deres arbeid under krigen. 0 Siter
fuzzy76 Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Det er visst ganske vanlig at folk med dårlig oversikt gjør seg til talsmann for allmuen, og strør om seg med prosenter de ikke har dekning for. Hvor stor andel av plassen her på DOL som går med til medisinske og sosiale problemer, forumundersøkelser og likegyldigheter aner jeg ikke, men det vedkommer meg heller ikke når jeg leverer inn en liten reality check every now and then. Jeg ser imidlertid ingen grunn til å beklage at dette oppleves som slitsomt for deg, da problemet ditt kan løses ved at du ikke åpner mine innlegg. For der har du faktisk et valg! For å si det rett ut, problemet ligger hos deg selv. Hvis du gjør en kjapp sammenligning av antall folk som deltar i diskusjonen rundt sakene som blir tatt opp i disse innleggene kontra alle som faktisk klager på dem (og måten dere diskuterer på) tror jeg fort du finner ut at mine anslag ikke er så gale. I tillegg er det veldig mange som heller snur ryggen til fremfor å klage, rett og slett fordi de ikke orker. Så at du går rett i angrep og heller angriper min troverdighet ved å påstå at jeg har dårlig oversikt er vel en ganske klar indikasjon på at du ikke ønsker å se realiteten. At forumfloodingen deres oppleves som slitsom for meg var heller ikke hovedproblemet. Hvis du ikke skjønte såpass av forrige melding forundrer det meg heller ikke at dere aldri kommer frem til konklusjoner i diskusjonene deres. 0 Siter
Sør Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Dette er en påstand du overhode ikke har dekning for! Jeg kjenner/kjente mange motstandsfolk, og ikke en eneste av dem ville funnet seg i å bli sammenliknet med terrorister. Og jeg tror faktisk jeg har en større kontaktflate opp mot Forsvaret og veteranene våre enn det du har hatt eller noensinne vil få. Du vet like godt som meg at hvis USA (av eller annen grunn) hadde okkupert Norge, så ville CNN, FOX osv rapportert aksjoner fra Milorg og HV som "terrorisme". 0 Siter
Sør Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Fjolleri. Ca 40 000 nordmenn jobbet med motstandsarbeid under krigen, og hva ett enkeltstående sannsynligvis alderssenilt medlem fra den kommunistiske fløy av bevegelsen sier 60 år senere er rimelig uinterresant. Du derimot har ikke nøyd deg med å sitere, men og bruke dette argumentet selv, om og om igjen. Uansett hvordan du vrir og vender på det har du nå innrømt at du tar avstand fra Milorg og deres arbeid under krigen. Det er fint hvis du holder deg til sak, istedet for til "alderssenilt". 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Nei du må for all del bare drive på for min del. Jeg har ingen tro på sensur, og folk flest ser forhåpentligvis hvor groteskt det er, mye av det du produserer her inne. Jeg synes innleggene dine oser av intoleranse, sjælgodhet og bedreviten. Og at de forfekter direkte slemme ting. Det var det hele. Over og ut. Og det at han er gift med meg, den fundamentalistiske ikke-røyker'n gjør sikkert ikke saken bedre? :-) 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 Hvis du gjør en kjapp sammenligning av antall folk som deltar i diskusjonen rundt sakene som blir tatt opp i disse innleggene kontra alle som faktisk klager på dem (og måten dere diskuterer på) tror jeg fort du finner ut at mine anslag ikke er så gale. I tillegg er det veldig mange som heller snur ryggen til fremfor å klage, rett og slett fordi de ikke orker. Så at du går rett i angrep og heller angriper min troverdighet ved å påstå at jeg har dårlig oversikt er vel en ganske klar indikasjon på at du ikke ønsker å se realiteten. At forumfloodingen deres oppleves som slitsom for meg var heller ikke hovedproblemet. Hvis du ikke skjønte såpass av forrige melding forundrer det meg heller ikke at dere aldri kommer frem til konklusjoner i diskusjonene deres. Jeg har ingen interesse av å diskutere diskusjonen eller personene som deltar, jeg er mest opptatt av sak. Hvis du føler at du ikke orker eller at du ikke har noe å bidra med, så ville du gjort både DOL, deg selv og undertegnede en tjeneste om du ikke klikket deg inn på mine innlegg. Jeg ser ingen videre grunn til å engasjere meg i dine problemer omkring dette. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 Du vet like godt som meg at hvis USA (av eller annen grunn) hadde okkupert Norge, så ville CNN, FOX osv rapportert aksjoner fra Milorg og HV som "terrorisme". ...fortoner seg ganske merkelige, sett fra mitt ståsted. Hvis Norge, «av en eller annen grunn», skulle bli okkupert av USA, så blir det i så fall som en alliert. Så enhver aksjon mot USA i den sammenhengen ville nok jeg også sett på som terrorisme. Og som venner og allierte ville jeg stått last og brast med dem inntil fienden var jaget ut eller tilintetgjort. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Det er fint hvis du holder deg til sak, istedet for til "alderssenilt". Det er fint hvis du fotsetter å vri deg i kramptrekninger etter å ha kalt Milorgs arbeid under krigen for terrorisme som du "selvsagt" tar sterk avstand fra. 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Hvis du gjør en kjapp sammenligning av antall folk som deltar i diskusjonen rundt sakene som blir tatt opp i disse innleggene kontra alle som faktisk klager på dem (og måten dere diskuterer på) tror jeg fort du finner ut at mine anslag ikke er så gale. I tillegg er det veldig mange som heller snur ryggen til fremfor å klage, rett og slett fordi de ikke orker. Så at du går rett i angrep og heller angriper min troverdighet ved å påstå at jeg har dårlig oversikt er vel en ganske klar indikasjon på at du ikke ønsker å se realiteten. At forumfloodingen deres oppleves som slitsom for meg var heller ikke hovedproblemet. Hvis du ikke skjønte såpass av forrige melding forundrer det meg heller ikke at dere aldri kommer frem til konklusjoner i diskusjonene deres. 3-4 debbatanter på DOL kan ALDRI komme til en konklusjon om Midt-Østen-konflikten, hadde de det hadde de nok fått Nobels Fredspris 2004 Man kan likevel diskutere saken, det har i alle fall ikke jeg noen problemer med. Og gidder jeg ikke - så leser jeg helle laaaaange tråder om IDOL-Maria - eller hjelper noen med en matoppskrift. Så lenge Livssyns-forumet ikke er oppe, så må disse debattene, enten man liker dem eller ei - passe best inn på Åpent. Det er så åpenbart allerede i overskriften hva de handler om - at det kan da vel ikke være noe problem? Jeg åpner aldri noe med overskrift "nøstebarn-klærn" etc. det syns jeg er drita kjedelig - men jeg klager ikke på debattantene for det. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Og det at han er gift med meg, den fundamentalistiske ikke-røyker'n gjør sikkert ikke saken bedre? :-) Det visste jeg ikke.. kondolerer;) 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Det visste jeg ikke.. kondolerer;) Å jeg ber.:-) 0 Siter
Sør Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 ...fortoner seg ganske merkelige, sett fra mitt ståsted. Hvis Norge, «av en eller annen grunn», skulle bli okkupert av USA, så blir det i så fall som en alliert. Så enhver aksjon mot USA i den sammenhengen ville nok jeg også sett på som terrorisme. Og som venner og allierte ville jeg stått last og brast med dem inntil fienden var jaget ut eller tilintetgjort. Les hva jeg skrev. 0 Siter
Sør Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Det er fint hvis du fotsetter å vri deg i kramptrekninger etter å ha kalt Milorgs arbeid under krigen for terrorisme som du "selvsagt" tar sterk avstand fra. Som sagt, ikke mine ord. 0 Siter
Sør Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Ikke tvil om at en ser mye underlig på internett,nei. Er du full eller noe forresten? Hei, Denne linken har mye informasjon (som du etterspurte forleden): http://www.aftenposten.no/fakta/midtosten/israelogpalestinerne/ Med vennlig hilsen 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Hei, Denne linken har mye informasjon (som du etterspurte forleden): http://www.aftenposten.no/fakta/midtosten/israelogpalestinerne/ Med vennlig hilsen Tusen takk!:-) Nå kan jeg lese mye og forhåpentligvis bli vis! Snillt av deg, jeg satte også veldig pris på den forrige. :-) 0 Siter
Sør Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Tusen takk!:-) Nå kan jeg lese mye og forhåpentligvis bli vis! Snillt av deg, jeg satte også veldig pris på den forrige. :-) Bare hyggelig. Det er mye å sette seg inn i, og man ser treneringsstrategien veldig tydelig. Det er om å gjøre å få situasjonen til å se så komplisert ut som mulig, for å så tvil om at det er palestinerenes land. Bemerk også at drapet på Hamas sin leder har (forutsigbart nok) gjort denne fundamentalistiske gruppen enda mer populær, fordi ettersom Sharon ikke vil forhandle med den moderate Arafat, så er det kun Hamas som vil gi palestinerne håp. Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.