Gå til innhold

Psykisk smerte


Gjest abraham

Anbefalte innlegg

Gjest abraham

Kan ikke finne noen hjelp for psykisk smerte i psykiatrien, heller ikke noen fagperson som skjønner annet enn angst, depresjoner og diagnoser..smerten er intet mindre enn tortur, og medisinen holder den inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mange muligheter

Det kan være du kan få hjelp, bare at folk kaller samme ting med ulike ord. Eller det kan være at smerten ikke er sykelig, "bare" smerte som hører til vanlige livspåkjenninger. (Det trenger ikke være "bare"!) Psykiatrien fokuserer mest på smerte som stammer fra sykdommer og lidelser.

Hva tror du selv smerten er, hva tror du den kommer av? Er det sorg, fortvilelse, følelse av å ha blitt sveket, forbudt sinne, ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abraham

Det kan være du kan få hjelp, bare at folk kaller samme ting med ulike ord. Eller det kan være at smerten ikke er sykelig, "bare" smerte som hører til vanlige livspåkjenninger. (Det trenger ikke være "bare"!) Psykiatrien fokuserer mest på smerte som stammer fra sykdommer og lidelser.

Hva tror du selv smerten er, hva tror du den kommer av? Er det sorg, fortvilelse, følelse av å ha blitt sveket, forbudt sinne, ...?

Tror det er både livssituasjon, og grunnleggende sårbarhet. Forholdet til familie også. Har fått omfattende og god behandling for angstproblemer og depresjon, og problemene har vel på en måte "kokt ned" til denne smerten, som setter seg i kroppen også. Men nå er behandlingen avsluttet og jeg føler at jeg bare klager når jeg beretter om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mange muligheter

Tror det er både livssituasjon, og grunnleggende sårbarhet. Forholdet til familie også. Har fått omfattende og god behandling for angstproblemer og depresjon, og problemene har vel på en måte "kokt ned" til denne smerten, som setter seg i kroppen også. Men nå er behandlingen avsluttet og jeg føler at jeg bare klager når jeg beretter om dette.

Er du sikker på at du er ferdigbehandlet, da?

Har du prøvd psykomotorisk terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du er ferdigbehandlet, da?

Har du prøvd psykomotorisk terapi?

Nei, jeg er ikke ferdigbehandlet egentlig da. Men hvordan forlange behandling, og hos hvem? HAr tilbud om gruppebehandling men vil ikke klare å ta opp dette i en gruppe!

Har faktisk psykomotorisk behandlinger, de er svært gode:-)

Hjelper meg å få det godt i kroppen i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...