xtherese Skrevet 5. januar 2001 Del Skrevet 5. januar 2001 Hei Jeg er en jente på 22 år som har hatt mange urinveisinfeksjoner. Sist ble jeg dårlig av behandlingen og fikk beskjed om at jeg ikke kan få dette middelet igjen. Nå har jeg fått en ny infeksjon, men foreløpig ingen behandling. Urinprøven er sendt til dyrking for å finne ut hvilken behandling som vil være best. Svien og kløen er ikke så ille, men jeg må relativt ofte på do. I tillegg så har jeg små smerter/ubehag i nedre del av ryggen. Jeg er ellers i fin form, har for eksempel ingen feber. Kan urinveisinfeksjonen ha vandret oppover og blitt til noe mer alvorlig (til tross for at jeg ikke har feber, hvilket jeg har lest er et syptom på dette)? Hvor lang tid tar det vanligvis før dette skjer? Hvordan finner man dette ut sikkert? Hva er evt. behandlingen? Vil behandlingen jeg får mot urinveisinfeksjonen også hjelpe mot en evt. infeksjon lenger oppe? Kan jeg etter å ha fått behandling for urinveisinfeksjonen og levert en ok urinprøve være sikkert på at det ikke sitter igjen noe lenger oppe eller er det nødvendig med ytterligere undersøkelser? Håper noen kan hjelpe meg med iallfall noen av alle disse spørsmålene. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14394-fra-urinveisinfeksjon-til-noe-mer-alvorlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege Skrevet 6. januar 2001 Del Skrevet 6. januar 2001 Du snakker om blærekatarr og nyrebekkenbetennelse. Symptomer ved blærekatarr er vanligvis hyppig vannlatning med svie. Symptomer ved nyrebekkenbetennelse er vanligvis høy feber med frysninger, kvalme, brekninger, generell uvelfølese, lendesmerter og av og til smertefull vannlatning. Du forstår av dette at du ikke har nyrebekkenbetennelse. Om blærekatarr går over til nyrebekkenbetennlse og i tilfelle hvor ofte, vet jeg ikke svaret på, men det er sikkert at blærekatarr er uendelig mye hyppigere forekommnde en nyre bekkenbetennelse. Medisin brukt for blærekatarr vil ofte også kurere nyrebekkenbetennelse. Har man hatt en kur for infeksjon med et medikament som bakteriene er følsomme for, vil infeksjonen som oftest være slått ut. Dette forhindrer selvfølgelig ikke at man kan få en ny infeksjon. Noen pasienter har dårligere motstandskraft mot urinveisinfeksjon enn andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14394-fra-urinveisinfeksjon-til-noe-mer-alvorlig/#findComment-68943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.