Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kan det være det da?? jeg er tynn og aldri vært tykk eller slanket meg...

Man kan få det uansett om kroppen forandrer seg voldsomt eller ei. Noen hudtyper tåler strekk dårligere enn andre, selv om det skjer sakte som i puberteten. I tillegg kan hormoner(p-piller), plutselig hard trening (med tilhørende muskelvekst), anabole steroider og andre steroidetyper (som f.eks kortison) gi dette.

Typen min har fått det av kortisonbruk, og jeg fikk det i slutten av puberteten (enda jeg er/var sinnsykt tynn). Jeg fikk også strekkmerker etter at jeg begynte med p-piller, jeg samlet en del kilo vann på få uker.

Ellers vet jeg ikke om noe annet som lager merker som ser ut som arr.

Trøsten er at etter mine erfaringer så blir disse strekkmerkene raskere usynlig enn de som kom etter voldsomme påkjenninger. Ikke så merkelig kanskje.

Dersom det er dette bør stripene behandles som arr, med andre ord unngå sol på dem de første 1-2 årene.

Og de gir (hvis du er kvinne) en god pekepinn på hvor du vil få strekkmerker når du er gravid.

I puberteten hadde jeg på rompa og hoftene, det fikk jeg også som gravid. I tillegg fikk jeg på puppene da jeg var gravid, DET hadde jeg ikke i puberteten. Men i begge tilfeller slapp jeg unna magen og lårene.

Man kan få det uansett om kroppen forandrer seg voldsomt eller ei. Noen hudtyper tåler strekk dårligere enn andre, selv om det skjer sakte som i puberteten. I tillegg kan hormoner(p-piller), plutselig hard trening (med tilhørende muskelvekst), anabole steroider og andre steroidetyper (som f.eks kortison) gi dette.

Typen min har fått det av kortisonbruk, og jeg fikk det i slutten av puberteten (enda jeg er/var sinnsykt tynn). Jeg fikk også strekkmerker etter at jeg begynte med p-piller, jeg samlet en del kilo vann på få uker.

Ellers vet jeg ikke om noe annet som lager merker som ser ut som arr.

Trøsten er at etter mine erfaringer så blir disse strekkmerkene raskere usynlig enn de som kom etter voldsomme påkjenninger. Ikke så merkelig kanskje.

Dersom det er dette bør stripene behandles som arr, med andre ord unngå sol på dem de første 1-2 årene.

Og de gir (hvis du er kvinne) en god pekepinn på hvor du vil få strekkmerker når du er gravid.

I puberteten hadde jeg på rompa og hoftene, det fikk jeg også som gravid. I tillegg fikk jeg på puppene da jeg var gravid, DET hadde jeg ikke i puberteten. Men i begge tilfeller slapp jeg unna magen og lårene.

og disse strekkmerkene gikk vekk etter hvert??

Jeg er ei jente på 18 år..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...