Gå til innhold

Han sier ikke....

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg elsker deg
Skrevet

Da vi ble sammen var jeg den mest skeptiske, tror jeg var den første som sa jeg var glad i da, men da bare som venner. Han sa det tilbake til meg, etter en stund ble vi sammen, han sa han elsket meg, og da han sa det for andre gang sa jeg det tilbake.

Jeg har alltid vært den av oss som sier det oftest, men han har litt problemer med å utrykke følesene sine, vil ikke si det for ofte og kun når han mener det. Det siste er jeg helt enig i!

For et halv år siden hadde vi en krise, han sluttet å si at han var glad i meg, tilslutt tvang jeg ut av han at han ikke følte seg forelsket lengre. Vi jobbet med problemene, det ble nesten brudd, men vi holdt ut! Nå er han forelsket igjen og har begynt å si at han er glad i meg igjen. (han var visst glad i meg hele tiden, egentlig, men ikke forelsket og klarte ikke å si at han var glad i meg til meg)...

Så nå har det altså gått et halvt år siden han sa at han elsket meg sist, det synest jeg er veldig lenge. Egentlig er det helt grusomt for meg, for jeg har vet veldig behov for å føle meg elsket og likt, Han skal helst si det og vise det hele tiden, men det gjør han jo ikke, for han klarer ikke.

Jeg spurte han for noen dager siden om han elsket meg? Han svarte ja, så spurte jeg hvorfor han ikke kunne si det da? Det visste han ikke, så gadd han ikke snakke/tenke mer på det.

Skal jeg liksom gå rundt i all evighet uten å bli fortalt at han elsker meg? Han sier jeg må komme meg ut av de amerikanske såpeoperane, man sier det ikke til hværandre hele tiden, men det har jo gått et halvt år!

Jeg vil gjærne høre deres mening om råd om saken, særlig fra dere manlige dolere.

Vi er 20 og 23 btw

Gjest Lurer litt på det
Skrevet

Elsker du ham -- eller elsker du den følelsen han gir deg, dersom du føler du blir elsket?

Gjest Jeg elsker deg
Skrevet

Elsker du ham -- eller elsker du den følelsen han gir deg, dersom du føler du blir elsket?

Ja jeg elsker han (desverre)

Noen ganger gir han meg en herlig følese av at han elsker meg også (uten at han sier det) andre ganger får jeg følesen av at jeg er pesten selv!

Det hadde jo vært mye enklere om jeg bare dro fra han, men som sagt, jeg elsker han, og klarer det bare ikke. (har prøvd)

Han sier jo at han elsker meg også, dvs "ja" når jeg spurte den ene gangen, men aldri" jeg elsker deg" på 6 mnd!

Gjest soldier
Skrevet

Jeg tror faktisk han har veldig rett i at du stresser dette vel mye.

"Jeg elsker deg" er bare ord, kjærlighetserklæringer er mer enn ord.

Gjest Terakotta
Skrevet

Sikkert irriterende for han at du tolker og mistolker sånn. For noen er det ikke naturlig å si sånt, sikkert derfor han viser til såpeoperaer også. Du må vel MERKE om han elsker deg eller ikke? - - - hjelper lite om han aldri viser det, men sier det, liksom....

Gjest Terakotta
Skrevet

Ja jeg elsker han (desverre)

Noen ganger gir han meg en herlig følese av at han elsker meg også (uten at han sier det) andre ganger får jeg følesen av at jeg er pesten selv!

Det hadde jo vært mye enklere om jeg bare dro fra han, men som sagt, jeg elsker han, og klarer det bare ikke. (har prøvd)

Han sier jo at han elsker meg også, dvs "ja" når jeg spurte den ene gangen, men aldri" jeg elsker deg" på 6 mnd!

det er normalt å ønsker partneren "dit pepper'n" gror. Det er befriende å trampe hardt i trappa og si at han er en dust, -og MENE det. Men man kan altså faktisk ELSKE han for det.

Som min gubbe bruker å si; "jeg har aldri vurdert skilsmisse, -mord, derimot!" :)

Skrevet

Jeg synes nå "jeg elsker deg" er brukt for flittig jeg da...

For meg så vil det å elske et annet menneske være en så total opplevelse at det kan man simpelthen ikke føle ovenfor "alle og enhver"...

Jeg elsker barna mine...

men jeg har aldri sakt "jeg elsker deg" til en partner...selvom de har sakt det til meg...

dette forde jeg ikke har følt en slik total kjærlighet ovenfor en partner...men jeg har vært og sakt "er glad i" hvilket er godt det og.

:)

Skrevet

Noen liker ikke å uttrykke følelsene sine med ord. Jeg tror nesten du må se på helheten. Uttrykker han følelser for deg gjennom fysiske kjærtegn og handlinger? Om det også er fraværende, så har dere nok et problem.

Det beste er selvfølgelig å få både høre og se at man er elsket, men om jeg måtte velge, så ville jeg nok ha gått for handlinger.

Gjest raisin
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å si "jeg elsker deg".... sånn er det bare! Kanskje det også gjelder han.

Skrevet

Jeg synes nå "jeg elsker deg" er brukt for flittig jeg da...

For meg så vil det å elske et annet menneske være en så total opplevelse at det kan man simpelthen ikke føle ovenfor "alle og enhver"...

Jeg elsker barna mine...

men jeg har aldri sakt "jeg elsker deg" til en partner...selvom de har sakt det til meg...

dette forde jeg ikke har følt en slik total kjærlighet ovenfor en partner...men jeg har vært og sakt "er glad i" hvilket er godt det og.

Har du virkelig aldri sagt "jeg elsker deg" til en partner?

Gjest what the...
Skrevet

Helt normalt at dette dabber av etter hvert.

Når forholdet har vart en stund,så er det andre verdier som kommer inn.Da _viser_ man heller sine følelser.Sørger for å gjøre det hyggelig for hverandre i hverdagen.Som å rydde/vaske etter,lage middag til,kjøpe blomster/gaver,en god klem i ny og ne,og trøst når det trengs.

Skrevet

Har du virkelig aldri sagt "jeg elsker deg" til en partner?

Ikke som jeg kan huske nei...så da har jeg nok ikke det ;)

Jeg har sakt "jeg er glad i deg" og det har jeg følt sterkt...

men å elske noen...hmmm...det skal nok noe til det.

Skrevet

Ikke som jeg kan huske nei...så da har jeg nok ikke det ;)

Jeg har sakt "jeg er glad i deg" og det har jeg følt sterkt...

men å elske noen...hmmm...det skal nok noe til det.

Ja, det skal nok noe til. Og det er nok mange som bruker det feilaktig. Men tror du ikke man kan elske noen for at det så skal "gå over"? Er det bare én der ute man kan elske?

Skrevet

Ja, det skal nok noe til. Og det er nok mange som bruker det feilaktig. Men tror du ikke man kan elske noen for at det så skal "gå over"? Er det bare én der ute man kan elske?

Joda, jeg TROR man kan elske og så kan det gå over...

og da kan man sikkert elske flere i løpet av sitt liv...

Men vanskelig å si for meg som ikke føler jeg har hatt en så total sammenklistring :) med noen.

Jeg har som sakt vært veldig glad i et par i mitt liv...og følt andre sterke følelser også for dem og/eller andre...lyst, forelskelse osv.

Jeg vet ikke...å elske en mann eller kvinne...har nok for dårlig erfaring jeg til å kunne diskutere det opp og ned tror jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...