Gå til innhold

Ekstra bidrag til leirskole?


Gjest Tenåringsmamma

Anbefalte innlegg

Gjest Tenåringsmamma

Tvillingene mine på 13 skal på leirskole (i skolens regi) i januar. Tilsammen blir det en utgift for meg på 3100 kr pluss lommepenger.

Så jeg søkte trygdekontoret om faren deres kunne bidra med halvparten (Han betaler 2800 i barnebidrag i måneden). Jeg fikk en "kjempe-papirmølle" tilbake fra trygdekontoret...

Jeg må dokumentere inntekter, skatt, lån, etc, etc pluss legge ved kopi av siste tre måneders lønnsslipper, forrige selvangivelse + + +.... Det samme må barnefaren så jeg av papirene.

Spørsmål: Kan denne papirmølla virkelig være nødvendig for et såpass lite beløp som kr 1550,-?? Er det vanlig praksis?

Hva gjør trygdekontoret med all denne informasjonen? Veier de for og imot for å se om barnas far "allernådigst" skal "dømmes" til å betale halvparten av leirskoleutgiftene?

Beklager om innlegget mitt oppfattes en smule sarkastisk, men tanken på tidligere saksbehandling fra mitt trygdekontor får fram djevelen i meg....

Et annet spørsmål: Barnefar er selvstendig næringsdrivende - ansatt i eget aksjeselskap (need I say more...). Rekker det virkelig med en estimert årslønn fra hans revisor når inntektene hans beregnes? Trygdekontoret så ved siste revisjon av bidraget (for et år siden) helt bort fra alt som het selvangivelser fra han og andre opplysninger fra meg da bidraget ble fastsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Nå får jeg ikke skrive inn linker heller... Du får gå inn på www.trygdehjelpen.no/barnebidrag, der har jeg listet opp alle aktuelle linker til lov og forskrift.

Dersom dere blir enige om at han skal betale halvparten av utgiftene til leirskole, er det ikke nødvendig å koble inn TK i det hele tatt.

Dersom dere ikke blir enige, vurderer TK saken utfra lov og forskrift - og du vet, TK skal være en nøytral "mellommann" så de skal vurdere både om du har bruk for dette tilskuddet, og om det er rimelig at han skal betale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg ikke skrive inn linker heller... Du får gå inn på www.trygdehjelpen.no/barnebidrag, der har jeg listet opp alle aktuelle linker til lov og forskrift.

Dersom dere blir enige om at han skal betale halvparten av utgiftene til leirskole, er det ikke nødvendig å koble inn TK i det hele tatt.

Dersom dere ikke blir enige, vurderer TK saken utfra lov og forskrift - og du vet, TK skal være en nøytral "mellommann" så de skal vurdere både om du har bruk for dette tilskuddet, og om det er rimelig at han skal betale...

Du kan skrive inn linker de vises bare ikke i forhåndsvisningen.

Hjemmeside http://www.gaasland.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...