Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 17 år.Hun fikk diagnosen migrene i fjor høst.Hun begynte med imigran spray men hadde heller dårleg effekt. Fikk så Alpoxen hadde også dårleg effekt.Fikk så inderal 10mg som hun tar 2stk 3x dagleg sammen med imigran dette hadde også dårleg effektDet siste hun har fått er relpax 40mg men dette fungerer veldig dårleg blir veldig svimmel Symtomene hennes er hodesmerter kvalme. dette kan vare opptil en uke kanvære bra noen få dager og så er det påen igjen Har dere noen forslag til medisin med bra effekt. jeg begynner og tvile om det virkelig er migrene

Fortsetter under...

Bente831365380491
Skrevet

Leste i norsk ukeblad at en blodtrykksmedisin med navn Atacand skulle hjelpe veldig bra!

Ei som hadde hatt migrene i 20 år, fikk hjelp med denne! Det er sikkert verdt et forsøk.

Gjest what the...
Skrevet

Ett migrene-anfall varer aldri mer enn 3 døgn.

Jeg brukte imigran først for migrenen min,så ble virkningen nesten borte,da byttet jeg til zomig.Den hjelper meg 100%,blir bare litt trett av den.

http://www.migrene.no/

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Synes det er rimelig at hun får time til en nevrolog som driver migrene-diagnostikk. Ellers finnes det egne klinikker i oslo med spesialkompetanse; f.eks på Sjølyst. med såpass hyppige anfall bør hun ha forebyggende medisin;Atacand er vanlig brukt, men er ganske lik Inderal. Hun bør også utredes med bilder av hodet og EEG.

mil1365380270
Skrevet

Hvis datteren din bruker p-piller el.l, burde hun slutte en periode, og se om det hjelper. Gjorde det for meg...

Bugge1365380662
Skrevet

Ett migrene-anfall varer aldri mer enn 3 døgn.

Jeg brukte imigran først for migrenen min,så ble virkningen nesten borte,da byttet jeg til zomig.Den hjelper meg 100%,blir bare litt trett av den.

http://www.migrene.no/

Folk som har migrene har statistisk sett flere andre typer hodepiner i tillegg,og disse kan gjerne avløse hverandre.Nettopp derfor er det ikke alltid så lett med diagnostiseringen.Selv har jeg migrene, som ofte utløses av stresset fra de andre hodepinene.Ligger derfor ofte i senga mer enn 3 dager.

Annonse

Gjest what the...
Skrevet

Folk som har migrene har statistisk sett flere andre typer hodepiner i tillegg,og disse kan gjerne avløse hverandre.Nettopp derfor er det ikke alltid så lett med diagnostiseringen.Selv har jeg migrene, som ofte utløses av stresset fra de andre hodepinene.Ligger derfor ofte i senga mer enn 3 dager.

Men da vil vel hodepinen opptre annerledes?

Ved migrene har man halvsidig hodepine bl.a.

Det er også viktig å få foretatt MR undersøkelse,og kanskje CT og EEG også.

Ligger du i senga flere dager, er det ikke pga av migrenen i seg selv i allefall.

Gjest what the...
Skrevet

Skriv ned alt du spiser og drikker når du får migrene. Etter en måned kan du gå gjennom tabellen og se om du finner en sammenheng.

En annen metode er å kutte ut den maten du mistenker utløser migrenen, og så gjeninnføre ett og ett.

Syndebukkene er ofte sjokolade, røkt mat, ost, sitrusfrukter og alkohol.

Bugge1365380662
Skrevet

Men da vil vel hodepinen opptre annerledes?

Ved migrene har man halvsidig hodepine bl.a.

Det er også viktig å få foretatt MR undersøkelse,og kanskje CT og EEG også.

Ligger du i senga flere dager, er det ikke pga av migrenen i seg selv i allefall.

Jeg har tatt alle nevnte undersøkelser, og er utredet nevrologisk.Også låsninger i nakken kan gi halvsidig hodepine med kvalme og oppkast. Dessuten kan man godt få 2 migreneanfall i uka. Ofte har jeg denne utladningsdagen 3 dag, så prøver jeg å stå opp men er så anspent av smerter at jeg får stresshodepine og ender i senga igjen. Har ikke funnet medisiner mot migrenen som hjelper meg ennå. Men har vært bedre den siste tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...