Gå til innhold

Sykemelding igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest Løven

Jeg har en del spørsmål angående sykemelding. Tidlig i høst ble jeg sykemeldt på grunn av depresjoner. Etter å ha vært sykemeldt i 6 uker skulle jeg begynne igjen, men opplevde dessverre en spontanabort samme dagen. Fikk en ny og sterkere omgang med depresjoner og en ny sykemelding. Nå etter nyttår skulle jeg begynne på arbeid igjen, men depresjonene har bare blitt verre å takle for meg med tiden. Har derfor store problemer med å gå på jobb. Trygdekontoret og psykologen min har foreslått at jeg kan bli aktivt sykemeldt, men det var ikke arbeidsgiver noe særlig for.

Jeg har også en helgejobb utenom, og der er arbeidsgiveren for dette. Hun sier at jeg kan jobbe når jeg ønsker det og ønsker meg tilbake, men at jeg må få ta den tiden jeg trenger til å komme meg på bena igjen.

Kan arbeidsgiveren i hovedjobben nekte meg aktiv sykemelding?

Kan jeg bli fulltidssykemeldt i hovedjobben og aktivt sykemeldt i den andre jobben samtidig? Er det mulig for meg å velge dette selv?

Har jeg fremdeles rett på sykepenger? ( har vært sykemeldt i 3 mnd. nå.) Hvor lenge i tilfelle?

Nå har det seg slik at jeg synes hovedjobben er psykisk anstrengende, spesielt når jeg nå lider av en form for depresjoner. Jeg har vurdert å slutte der. Helgejobben trives jeg kjempe godt med, så der vil jeg fortsette.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14407-sykemelding-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Jo, det er mulig med aktiv sykmelding i bare den ene jobben, problemet er jo at det i utgangspunktet bare skal gis i 12 uker. Men du kan også være gradert sykmeldt slik at du kan jobe (delvis) i bijobben og være fullt sykmeldt fra hovedjobben.

Jeg tror likevel det kan være en ide med yrkesrettet attføring, aetat har flere virkemidler enn det TK kan oppvise.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14407-sykemelding-igjen/#findComment-68977
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...