Gå til innhold

Hvor kan jeg få hjelp?


Gjest jegmeg1981

Anbefalte innlegg

Gjest jegmeg1981

Jeg er en gutt på23 år, som sliter med motivasjonssvikt og negativ tenkning. lurer på om jeg har en depresjon. har egentlig lurt på det lenge.Jeg kommer dårlig ut på sånne tester. Jeg er student, og har ikke så veldig mye penger, lurer på om det finnes en tjeneste hvor jeg kan snakke med en kyndig person for en billig penge. Jeg bor i Bergen.hilsen gutt 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cerruti 1881

Hei!

Ta kontakt med fastlegen din. Forklar grundig hvordan du føler deg,og be om en henvisning til psykiater/psykolog med driftsstøtte. Maks betaling blir da 1550kr. før du får frikort. (pass på at alle egenandeler blir ført på kvitteringskortet eller ta vare på kvitteringer) Tror det koster ca 250kr. pr. gang. Hvis dette er vanskelig å greie økonomisk, kan du høre med sosialkontoret for en løsning.

Det kan være lange ventelister, så lurt å ikke vente for lenge med å kontakte fastlegen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Glemte å si at de fleste skoler har en helsestøtte ordning. Du betaler da ca 300kr selv, og resten av beløpet opp til 1550kr blir refundert etterskuddsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trassasa

Hvis du er student ved undiversitetet i Bergen eller en annen SIB-institusjon har du et GRATIS tilbud i Studentenes Psykiske Helsetjeneste (SPH).

Gå inn på

http://www.sib.uib.no/

Og klikk på "Rådgivning og Helse"

Så må du ringe telefonnr som står der mellom 10-14.00 og fortelle litt om hvordan du har det.

De har ekstremt stor pågang, men du er garantert time i løpet av 2-3 uker noe som er veldig bra!

De har bare mulighet for korttidsbehandling, men det er et bra suplement til det ordinære helsevesenet spesielt i og med at ventetiden er så lang.

Jeg har gått til SPH i flere omganger selv og har bare møtt koselige folk der.

Det skader ikke å ringe i alle fall.

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...