Gå til innhold

brystkreft

Anbefalte innlegg

Gjest skeptiske meg
Skrevet

Kan ei jente på knapt 20 år få brystkreft? Hvor mye koster det å "bygge opp" et nytt bryst, og må man da i så fall betale hele greia selv? Får man ikke dekket det opp av trygdeverket?

Fortsetter under...

Skrevet

En kvinne på 20 KAN få brystkreft, selv om det nok oftest er eldre som får det. Men for all del, har man en kul i brystet, så gå til legen din og få en henvisning til mammografi og/eller ultralyd. Dersom du har en kul i brystet er det mest sannsynlig en bindevevsknute eller lignende, helt ufarlig, men "guffent" fordi man jo kjenner en kul. Godartede kuler kan også fjernes, men må ikke. Uansett godt å få sjekket opp hva det evt. er.

I dag trenger man ikke alltid fjerne hele brystet når det oppdages brystkreft. Men brystet fjernes, så er jeg ganske sikker på at man får dekket plastisk kirurgi for å få bygget opp brystet igjen. Spør evt. på almennmedisin eller andre relevante fora her.

Gjest skeptiske meg
Skrevet

En kvinne på 20 KAN få brystkreft, selv om det nok oftest er eldre som får det. Men for all del, har man en kul i brystet, så gå til legen din og få en henvisning til mammografi og/eller ultralyd. Dersom du har en kul i brystet er det mest sannsynlig en bindevevsknute eller lignende, helt ufarlig, men "guffent" fordi man jo kjenner en kul. Godartede kuler kan også fjernes, men må ikke. Uansett godt å få sjekket opp hva det evt. er.

I dag trenger man ikke alltid fjerne hele brystet når det oppdages brystkreft. Men brystet fjernes, så er jeg ganske sikker på at man får dekket plastisk kirurgi for å få bygget opp brystet igjen. Spør evt. på almennmedisin eller andre relevante fora her.

Det er ikke jeg som eventuellt har brystkreft. Men en venninne av en godtroende kamerat av meg. Hun påstår hun har brystkreft og snakker om at brystet må fjernes. Men hun har ikke penger til å kjøpe nytt bryst, så derfor har hun spurt vennen om å få låne 50 000 for å få et nytt bryst. Det er noe som skurrer her, synes jeg da. Hun har fra før av lånt en utrolig sum med penger av vår felles venn. Jeg er redd han blir lurt.

Skrevet

Det er ikke jeg som eventuellt har brystkreft. Men en venninne av en godtroende kamerat av meg. Hun påstår hun har brystkreft og snakker om at brystet må fjernes. Men hun har ikke penger til å kjøpe nytt bryst, så derfor har hun spurt vennen om å få låne 50 000 for å få et nytt bryst. Det er noe som skurrer her, synes jeg da. Hun har fra før av lånt en utrolig sum med penger av vår felles venn. Jeg er redd han blir lurt.

Det kan du nok være ganske så sikker på ja...

"Dersom det er aktuelt med rekonstruksjon av brystet med plastisk kirurgi, dekkes dette i sin helhet av folketrygden."

http://www.kreftforeningen.no/dt_singlearticle.asp?gid=2218&aid=600347&amid=600347

http://www.kreftforeningen.no/dt_main_allatonce.asp?gid=2218

mil1365380270
Skrevet

Han blir LURT! Du får selvfølgelig dekket nytt bryst av det offentlige i sånne saker.

Han må vel vite om hun har brystkreft? Du blir jo ganske syk, og dessuten kommer brystrekonstruksjonen lenge etterpå, hva skal hun med penger nå?

Gjest skeptiske meg
Skrevet

Det kan du nok være ganske så sikker på ja...

"Dersom det er aktuelt med rekonstruksjon av brystet med plastisk kirurgi, dekkes dette i sin helhet av folketrygden."

http://www.kreftforeningen.no/dt_singlearticle.asp?gid=2218&aid=600347&amid=600347

http://www.kreftforeningen.no/dt_main_allatonce.asp?gid=2218

Tusen takk skal du ha! Nå håper jeg at kameraten min skal forstå hva slags "venninne" han egentlig har. Tenk å lyge om slike ting!

Annonse

Gjest skeptiske meg
Skrevet

Han blir LURT! Du får selvfølgelig dekket nytt bryst av det offentlige i sånne saker.

Han må vel vite om hun har brystkreft? Du blir jo ganske syk, og dessuten kommer brystrekonstruksjonen lenge etterpå, hva skal hun med penger nå?

Disse to bor på hver sin kant av landet, så derfor ser han henne svært sjeldent. Han har alltid vært veldig godtroende, og tror godt om alle mennesker.

mil1365380270
Skrevet

Disse to bor på hver sin kant av landet, så derfor ser han henne svært sjeldent. Han har alltid vært veldig godtroende, og tror godt om alle mennesker.

Fortell han at det blir dekket at staten, og hvis han vil hevne seg, kan han jo si han kommer og besøker henne på sykehuset ;-)

Gjest Terakotta
Skrevet

Hun juger! Min venninne fikk SELVSAGT alt gratis - skulle bare mangle. Hun hadde fått gratis nese også om det var den som var full av kreft.

Gjest Terakotta
Skrevet

Får man konstatert brystkreft på en mandag så er man gjerne på operasjonbordet innen onsdag...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...