Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muslimer i vestlige land støtter i stor grad al-qaida. Trolig er supportergruppen så stor som over 20%. Halvparten vil vurdere å sprenge seg selv i selvmordaksjoner under visse omstendigheter.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article753529.ece

Dette gir seg konkrete utslag. Britiske muslimer planla den absolutte katastrofe; Drap av tusener på Old Trafford;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223868

Flaks og dyktighet hindret tragedien.

....

Noen må snart ta ansvar for at vi har fyllt vestlige land med potensielle (og svært konkrete) muslimske terrorister...ofte uten identitet og kjent historie. En oase for terrorister og krigsforbrytere, betalt av oss.

Hvordan skal vi unngå å behandle muslimer som en gruppe, når vi vet at 20% støtter al-qaida? Vi vet jo ikke hvem de er, og det går ut over de som måtte ha fredelige hensikter.

Ren overlevelsesrefleks tilsier at de fleste vil skygge muslimer...tydeligvis med god grunn.

Skrevet

Du skriver: "Hvordan skal vi unngå å behandle muslimer som en gruppe, når vi vet at 20% støtter al-qaida? Vi vet jo ikke hvem de er, og det går ut over de som måtte ha fredelige hensikter."

Hvordan skal vi unngå å behandle menn som gruppe, når vi vet at 95% av all voldelig kriminalitet begås av folk som DEG?

Skal vi synke ned til ditt og terroristenes nivå, eller skal vi opprettholde rettsstaten?

Gjest Pros and cons
Skrevet

Man kan mene hva pokker man vil om integrering og alle andre fine ting, men kulturkræsj er uansett sabla vanskelig å hindre når Natt møter Dag. Å mene dette har lite med fremmedfrykt å gjøre.

Go Man.U.

Skrevet

Du skriver: "Hvordan skal vi unngå å behandle muslimer som en gruppe, når vi vet at 20% støtter al-qaida? Vi vet jo ikke hvem de er, og det går ut over de som måtte ha fredelige hensikter."

Hvordan skal vi unngå å behandle menn som gruppe, når vi vet at 95% av all voldelig kriminalitet begås av folk som DEG?

Skal vi synke ned til ditt og terroristenes nivå, eller skal vi opprettholde rettsstaten?

Jeg skjønner hva du mener, sør, men du overser realitetene.

Når muslimer som jo er gitt husrom, penger og mat for å komme seg unna forfølgelse, gir seg til å støtte terrorangrep mot vertskapet og deres venner, sier det seg selv at muslimer som gruppe får store problemer.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, sør, men du overser realitetene.

Når muslimer som jo er gitt husrom, penger og mat for å komme seg unna forfølgelse, gir seg til å støtte terrorangrep mot vertskapet og deres venner, sier det seg selv at muslimer som gruppe får store problemer.

"Vertskapet"? De bor her, Grip. De er like norske som det du og jeg er.

Du må skille mellom handling og hvor folk kommer fra.

Hvis ikke blir det like tåpelig som når Storbritannia internerte alle irakere under krigen i 1990 - helt uten å ta hensyn til at halvdelen av de som ble internert nettopp hadde rømt fra Saddam (og ville trolig kaldkvelt ham hvis de fikk sjansen), og de ble internert sammen med pro-Saddam folk.

Du kan ikke ofre rettsstaten for å redde den!

petter smart
Skrevet

Dette har ingen relevans, og det vet du.

Hadde 95 % av alle menn begått voldelig kriminalitet, kunne man sammenlignet det.

Det er andelen i en gruppe som er viktig her.

Forøvrig står ikke menn for 95 % av alle voldelig kriminalitet.

Skrevet

Dette har ingen relevans, og det vet du.

Hadde 95 % av alle menn begått voldelig kriminalitet, kunne man sammenlignet det.

Det er andelen i en gruppe som er viktig her.

Forøvrig står ikke menn for 95 % av alle voldelig kriminalitet.

Akkurat som det kun er en ørliten del av muslimer som begår terror.

Skrevet

"Vertskapet"? De bor her, Grip. De er like norske som det du og jeg er.

Du må skille mellom handling og hvor folk kommer fra.

Hvis ikke blir det like tåpelig som når Storbritannia internerte alle irakere under krigen i 1990 - helt uten å ta hensyn til at halvdelen av de som ble internert nettopp hadde rømt fra Saddam (og ville trolig kaldkvelt ham hvis de fikk sjansen), og de ble internert sammen med pro-Saddam folk.

Du kan ikke ofre rettsstaten for å redde den!

Det er vel ikke herkomst som er avgjørende, men om de er tilhengere av den totalitære ideologien islam.

Når en så stor av disse inntar standpunkt som referert tidligere, vil de uansett ha et problem.

Skrevet

Det er vel ikke herkomst som er avgjørende, men om de er tilhengere av den totalitære ideologien islam.

Når en så stor av disse inntar standpunkt som referert tidligere, vil de uansett ha et problem.

Bortsett fra at islam ikke er noe mer "totalitær" enn kristendommen:

Men da er du, i en rettsstat, nødt til å bevise at de (individer) er tilhengere av terror. Det nytter selvsagt ikke å påpeke at *andre* er "tilhengere av terror", like lite som du blir dømt for voldtekt basert på at noen *andre* har begått voldtekt.

Hvis man bare burder folk inne basert på gruppe-tilhørighet, så er man selvsagt ikke bedre enn terroristene.

Og hvis ikke vi er bedre enn terroristene, så har jo (ironisk nok) terroristene vunnet - vi har adoptert deres "rettsprinsipper".

Skrevet

Bortsett fra at islam ikke er noe mer "totalitær" enn kristendommen:

Men da er du, i en rettsstat, nødt til å bevise at de (individer) er tilhengere av terror. Det nytter selvsagt ikke å påpeke at *andre* er "tilhengere av terror", like lite som du blir dømt for voldtekt basert på at noen *andre* har begått voldtekt.

Hvis man bare burder folk inne basert på gruppe-tilhørighet, så er man selvsagt ikke bedre enn terroristene.

Og hvis ikke vi er bedre enn terroristene, så har jo (ironisk nok) terroristene vunnet - vi har adoptert deres "rettsprinsipper".

Jeg tror du misforstår; Jeg sier ikke at man skal anklage folk for noe som helst uten grunnlag.

Mitt poeng er at muslimer - dessverre - vil møte stadig økende problemer i hverdagen som følge av hva den militante delen av dem måtte finne på. Problemene forsterkes av underskelser som viser at kanskje 20% av dem er al-qaida supportere.

Vi skulle ønske det annerledes, men realitetene er slik som jeg beskriver dem.

Skrevet

Jeg tror du misforstår; Jeg sier ikke at man skal anklage folk for noe som helst uten grunnlag.

Mitt poeng er at muslimer - dessverre - vil møte stadig økende problemer i hverdagen som følge av hva den militante delen av dem måtte finne på. Problemene forsterkes av underskelser som viser at kanskje 20% av dem er al-qaida supportere.

Vi skulle ønske det annerledes, men realitetene er slik som jeg beskriver dem.

Men det er jo nettopp du som grupperer dem sammen!

Istedet burde du INSISTERE på å behandle folk etter hva de har gjort, fordi du da ikke ville alienert fornuftige muslimer (som er det store flertall).

Skrevet

Kan du ikke svare på spørsmålet da Sør? Vi har ett problem når det gjelder dette, hvordan skal vi løse det?

Vi kan ikke sitte å vente på at det smeller, noe preventivt må det vel være mulig å gjøre?

Skrevet

Kan du ikke svare på spørsmålet da Sør? Vi har ett problem når det gjelder dette, hvordan skal vi løse det?

Vi kan ikke sitte å vente på at det smeller, noe preventivt må det vel være mulig å gjøre?

Hei mrxx,

Lenge siden sist! :-)

Jo, og det *du* spør om er et helt annet spørsmål - og noe som er relevant å diskutere.

For det første er det en liten gruppe fanatikere som er terroristene - akkurat som det var i Nord Irland. De har støtte (i varierende grad) fra befolkningen - alt ettersom de kan overbevise befolkningen at:

1) Befolkningen blir urettferdig behandlet.

2) Man ikke har noe alternativ til terrorisme.

Jeg vil påstå at den mest effektive måten å trekke teppe vekk fra under føttene på terroristene var for USA/Verdenssamfunnet å presse på for å få staten Palestina opprettet etter 1967 grensene. Da ville man fjernet ett av de største "alibiene" til terroristene.

Videre må man styrke de moderate kreftene, istedet for bare hyle om "alle muslimer er fæle". Vi kan ikke ha en krig mot 1,2 milliarder mennesker. Derimot kan vi sørge for at det store flertallet av disse menneskene er på "vår side" ved at man ikke bomber og terroriserer dem slik som skjer i Irak nå.

Og mens vi gjør dette, skal vi selvsagt opprettholde det vi påstår vi sloss for: demokrati, menneskerettigheter og rettsstat.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...