Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært hjemme i 1 år med tvillinger i fødselspermisjon, jeg har nå forlenget permisjonen med 1 år.

Så til spørsmålet:

Har jeg da lov til å påta meg oppdrag som servitør en gang i blant ? ( via et vikarbyrå) , det er ikke konkurerende virksomhet..... ???

Fortsetter under...

Skrevet

Det må du høre med jobben din om. Holdningen til dette avhenger av arbeidssted og bransje.

Gjest Persille
Skrevet

Om du er i ulønnet permisjon, kan du vel gjøre hva du vil, det eneste det betyr er at du har fått en pause fra jobben, og kan komme tilbake når du er ferdig med den...

Dersom du er i lønnet permisjon, eller har en eller annen avtale med trygdekontoret i forhold til lønn, tror jeg ikke kan du kan påta deg annen jobb...

Skrevet

Dette er det vel bare din vanlige arbeidplass som kan gi deg svar på. Du har rett til den ulønnede permisjonen til å være hjemme med barna dine, men du har ikke noe krav på permisjon for å jobbe med andre ting så det blir helt opp til arbeidsplassen din om de synes det er greit.

Skrevet

Om du er i ulønnet permisjon, kan du vel gjøre hva du vil, det eneste det betyr er at du har fått en pause fra jobben, og kan komme tilbake når du er ferdig med den...

Dersom du er i lønnet permisjon, eller har en eller annen avtale med trygdekontoret i forhold til lønn, tror jeg ikke kan du kan påta deg annen jobb...

Nei, det stemmer ikke, hvis man har søkt om ulønnet permisjon for å ta seg av barna (omsorgspermisjon9, er det ikke fritt frem å ta seg lønnet arbeid i denne perioden. Arbeidsgiver må følge loven mht å gi permisjon for omsorg, men står helt fritt til å nekte å gi permisjon for å ta annet lønnet arbeid (selv om dette er på kvelden / deltid osv).

Så du bør snakke med arbeidsgiver, antageligvis er det ok, men det er ingen selvfølge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...