Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken rente får man på pengene man får tilbake på skatten?

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen.

Akkurat som du ikke betaler rente på skatt du skylder.

Skrevet

Ingen.

Gi deg da. I så fall må det være første gang i år. Folk blir jo oppfordret til å betale restskatten nå for å slippe renter.

Skrevet

Ingen.

Joda, det er rente på begge deler.

Hvis man ikke forter seg og betaler inn skatten man skylder før 1.5. Venter man til kravet kommer, er det rentepåslag.

Annonse

Skrevet

Gi deg da. I så fall må det være første gang i år. Folk blir jo oppfordret til å betale restskatten nå for å slippe renter.

Ja, hvis man drøyer betalinge, .blir det renter.

Men når man betaler med en gang, har man i praksis hatt et rentefritt lån i fjor

Skrevet

Ja, hvis man drøyer betalinge, .blir det renter.

Men når man betaler med en gang, har man i praksis hatt et rentefritt lån i fjor

Ja, men det er renter på etterbetalingen i juni. Selvangivelsen vi har fått nå er jo egentlig bare en kladd som skal hjelpe oss til å skrive den riktige :o)

Skrevet

Ja, men det er renter på etterbetalingen i juni. Selvangivelsen vi har fått nå er jo egentlig bare en kladd som skal hjelpe oss til å skrive den riktige :o)

Jeg får ikke ferdigutfylt, så jeg får skatteresultatet mitt i oktober. Da vil jeg i praksis ha hatt en lang, god rentefri låneperiode, hvis jeg hadde kalkulert med restskatt. :o)

Skrevet

Jeg får ikke ferdigutfylt, så jeg får skatteresultatet mitt i oktober. Da vil jeg i praksis ha hatt en lang, god rentefri låneperiode, hvis jeg hadde kalkulert med restskatt. :o)

Stakkar deg hvis du skriver den sjøl. Siste gangen jeg skrev en skikkelig en brukte jeg tre uker.

Skrevet

Stakkar deg hvis du skriver den sjøl. Siste gangen jeg skrev en skikkelig en brukte jeg tre uker.

Vel , nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet:

*hvisker og vinker deg nærmere*

Jeg elsker å fylle ut skjemaer.

Da tar det ikke så lang tid heller, selv om det er mange detaljer. Bruker som regel en ettermiddag på selvangivelsen, og det er i grunn veldig ok.

Det blir mellom oss, greit?

;o)

Skrevet

Vel , nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet:

*hvisker og vinker deg nærmere*

Jeg elsker å fylle ut skjemaer.

Da tar det ikke så lang tid heller, selv om det er mange detaljer. Bruker som regel en ettermiddag på selvangivelsen, og det er i grunn veldig ok.

Det blir mellom oss, greit?

;o)

Det er greit :o)

Jeg synes også det er helt ok og skrive selvangivelsen så lenge det ikke innvolverer personlige ting. Men når jeg skulle ha særfradrag for sykdomsutgifter fikk jeg fullstendig noia. Men jeg fikk godkjent 60 000 kr så det var vært de tre ukene.

Annonse

Skrevet

Det er greit :o)

Jeg synes også det er helt ok og skrive selvangivelsen så lenge det ikke innvolverer personlige ting. Men når jeg skulle ha særfradrag for sykdomsutgifter fikk jeg fullstendig noia. Men jeg fikk godkjent 60 000 kr så det var vært de tre ukene.

Ja, det var grei lønn for strevet.

Skrevet

Ja, det var grei lønn for strevet.

Bortsett fra at jeg fikk skattelette for liten skatteevne så jeg tjente ikke fem øre på det :o)

Så nå gidder jeg ikke men jeg har gjort det den ene gangen og resultatet er at jeg får standardfradraget på 8800 hvert år for sykdomsutgiftene.

Skrevet

Bortsett fra at jeg fikk skattelette for liten skatteevne så jeg tjente ikke fem øre på det :o)

Så nå gidder jeg ikke men jeg har gjort det den ene gangen og resultatet er at jeg får standardfradraget på 8800 hvert år for sykdomsutgiftene.

Skulle bare mangle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...