Gå til innhold

Glemte tannl.timen må bet.900,-!

Gjest det må da være alt for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at jeg må betale når jeg ikke møter,men så mye?

Kan dette virkelig stemme?

Skrevet

Det høres veldig mye ut, ja. Rundt 300 kroner hadde kanksje vært rimelig. Be om en forklaring før du evt. betaler.

Skrevet

Det høres veldig mye ut, ja. Rundt 300 kroner hadde kanksje vært rimelig. Be om en forklaring før du evt. betaler.

Ja jett om jeg skal,betaler aldri i verden så mye hvis det ikke er riktig!:o)

Gjest Terakotta
Skrevet

Kanskje han hadde satt av en "dobbeltime" til deg ellernoe....og tenk på det han tapte!

Skrevet

Kanskje han hadde satt av en "dobbeltime" til deg ellernoe....og tenk på det han tapte!

Det kan jo hende,men det visste ikke jeg noe om i allefall.

Skrevet

Jeg glemte en time for et par år siden og det skulle koste ca kr 70. Betaling for det som kalles klargjøring. Jeg slapp å betale.

Skrevet

Ja jett om jeg skal,betaler aldri i verden så mye hvis det ikke er riktig!:o)

Jeg har glemt tannlegetime selv.Var så heldig at jeg slapp å betale.

Jaja, de har vel rett til å kreve betaling, men 900 kr er da for mye. Det halve kunne vel vært nok, synes nå jeg..

Skrevet

Det står vel spesifisert på regningen hva du betaler for?

Skrevet

Timen hadde ca kostet meg det samme hvis jeg hadde vært der.

Men så lenge jeg ikke har det, så har heller ikke han hatt utgifter til materiell.

Skrevet

Timen hadde ca kostet meg det samme hvis jeg hadde vært der. Men så lenge jeg ikke har det, så har heller ikke han hatt utgifter til materiell.

Skrevet

Det står vel spesifisert på regningen hva du betaler for?

Ikke møtt til time.Står det.

Skrevet

Det skal finnes prisliste på tannlegens venterom.

Gjest mallet
Skrevet

Fikk du beskjed om at du måtte betale for timen om du ikke møtte opp, f.eks på innkallingen, i telefonen eller ved oppslag på tannlegekontoret?

Min tannlege tar 80% av betalingen (minus materiell selvsagt) om jeg ikke avbestiller i tide. Dette står spesifisert på innkallingen.

Skrevet

Fikk du beskjed om at du måtte betale for timen om du ikke møtte opp, f.eks på innkallingen, i telefonen eller ved oppslag på tannlegekontoret?

Min tannlege tar 80% av betalingen (minus materiell selvsagt) om jeg ikke avbestiller i tide. Dette står spesifisert på innkallingen.

Det står ikke noe om det,på innkallingen.

Det kan jo hende det står oppslag hos ham,det har jeg ikke sett etter om.

Jeg mener at hvis tannlegetimen koster ca 1000,- hvis jeg hadde vært der og fått noe utført,så skal det ikke koste meg det samme hvis jeg ikke møter opp.

Får vel bare hive meg uti en krangel med ham;o)

Gjest AnyMouse
Skrevet

Jeg glemte min og fikk regning i posten på kr. 350,-

Hadde nektet å betale så mye som 900,-

Gjest Hater tannlege
Skrevet

Har vært nevnt før her, men enten så står det på innkallingen el oppslag hos t.legen hva som vil skje hvis du ikke møter opp på timen din! Dog synes jeg 900,- er veldig drøyt. Hos min er det 400,- hvis jeg ikke møter, men har fast t.lege slik at det ordner seg hvis jeg har glemt timen. Hvis det fra din t.leges side er informert om at uteblivelse av time belastes, så har han "retten" på sin side, selv om det er urimlige for oss som er glemske til å møte opp. -Men 900,- var drøyt, selv om h*n da går glipp av inntekter fordi du glemte timen! Slik er det dessverre, du blir da en _tapt inntekt_ for h*n, siden du ikke møtte opp på timen, men som sagt, urimelig pris for utblivelse!

Ta en tlf. du og forklar...er h*n urimelig mot deg, så ville jeg virkelig vurdert å bytte t.lege!

Skrevet

Har vært nevnt før her, men enten så står det på innkallingen el oppslag hos t.legen hva som vil skje hvis du ikke møter opp på timen din! Dog synes jeg 900,- er veldig drøyt. Hos min er det 400,- hvis jeg ikke møter, men har fast t.lege slik at det ordner seg hvis jeg har glemt timen. Hvis det fra din t.leges side er informert om at uteblivelse av time belastes, så har han "retten" på sin side, selv om det er urimlige for oss som er glemske til å møte opp. -Men 900,- var drøyt, selv om h*n da går glipp av inntekter fordi du glemte timen! Slik er det dessverre, du blir da en _tapt inntekt_ for h*n, siden du ikke møtte opp på timen, men som sagt, urimelig pris for utblivelse!

Ta en tlf. du og forklar...er h*n urimelig mot deg, så ville jeg virkelig vurdert å bytte t.lege!

Har ingen problemer med å skjønne at jeg må betale hvis jeg ikke møter! Jeg har da normal vett og forstand!

Spørsmålet mitt var om det kunne være riktig at jeg skulle betale så mye!

Bugge1365380662
Skrevet

Jeg har glemt tannlegetime selv.Var så heldig at jeg slapp å betale.

Jaja, de har vel rett til å kreve betaling, men 900 kr er da for mye. Det halve kunne vel vært nok, synes nå jeg..

Jeg glemte av en tannlegetime en gang. Den første sjekktimen.Måtte betale 250 kr, og min tannlege er ikke av de billigste.Men antar jeg måtte betalt mer hvis det var oppfølgingstimen,for da har han satt av lengre tid til meg. Synes det er ille nok forresten å måtte betale 550 kr for den første sjekktimen. Da tar han kun bilder og intet annet.

Gjest Pricilla
Skrevet

Hvor mye koster en time hos han da? Bare vanlig sjekk? Jeg betaler 590,- hos tannlegen min, og hun har aldri borra eller gjort noe annet enn å ta bilder, fjernet tannsten og pusset over. tar 5 minutter!

jeg må betale hva timen koster hvis jeg glemmer timen, altså det hun taper på at jeg ikke kommer..

jeg hadde ikke betalt med enn timen (oppmøtet) koster vanligvis. Koster tannlegen din 500 gir du han det! Men 900 var altfor drøyt ja...

Ring dit, men vær hyggelig så løser det seg nok.. man kommer ikke langt når man åpner med å være sur og sint.

Lykke til! ; )

Skrevet

Hvor mye koster en time hos han da? Bare vanlig sjekk? Jeg betaler 590,- hos tannlegen min, og hun har aldri borra eller gjort noe annet enn å ta bilder, fjernet tannsten og pusset over. tar 5 minutter!

jeg må betale hva timen koster hvis jeg glemmer timen, altså det hun taper på at jeg ikke kommer..

jeg hadde ikke betalt med enn timen (oppmøtet) koster vanligvis. Koster tannlegen din 500 gir du han det! Men 900 var altfor drøyt ja...

Ring dit, men vær hyggelig så løser det seg nok.. man kommer ikke langt når man åpner med å være sur og sint.

Lykke til! ; )

Det var en tann som det har falt ut en bit av,han skulle reparere.

Sur og sint er jeg faktisk ikke overfor folk jeg ikke kjenner så godt.Er mer den generte typen.Starter ikke opp en krangel i allefall.Det at jeg skrev at jeg måtte ta opp en krangel med ham,var ment som en spøk.:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...