Gå til innhold

Huskjøp....

Anbefalte innlegg

Majja1365380494
Skrevet

Skal legge inn bud på hus til 2290000,men lurer på hvor lavt vi kan begynne uten at det er skammelig.

Skrevet

Jeg hadde startet på 2,1. Er det så marked for så dyre hus fortiden?

Skrevet

Det er visst de dyrere husene som er vanskelig å få solgt.

Skrevet

Det er visst de dyrere husene som er vanskelig å få solgt.

Og da er det kanskje lurt å ikke legge seg for lavt. Det er kanskje mulig å få tilslag på 2,1.

Majja1365380494
Skrevet

Kan kanskje bemerke at det er en leilighet på 60 kvm til utleie der.

Gjest mallet
Skrevet

Jeg ville startet på rett under 2. 1,9 kanskje.

Skrevet

Kan kanskje bemerke at det er en leilighet på 60 kvm til utleie der.

Da er det nok lettere å finne kjøpere. Det der er en vanskelig balanse gang. Men jeg forkastet alle bud 100 tusen under takst og fikk 50 tusen mer enn prisantydningen. Men jeg hadde bestemt meg at jeg ikke ville selge hvis jeg ikke fikk 2 mill.

Skrevet

Det er jo forskjell på hus og leilighet da. :-)

Og så spørs det hvor huset befinner seg.

Og hvor mange hus som selges i området, tilbud og etterspørsel...

Majja1365380494
Skrevet

Da er det nok lettere å finne kjøpere. Det der er en vanskelig balanse gang. Men jeg forkastet alle bud 100 tusen under takst og fikk 50 tusen mer enn prisantydningen. Men jeg hadde bestemt meg at jeg ikke ville selge hvis jeg ikke fikk 2 mill.

Det var bare 3 på visning,og vi håper at de ikke er interresert,de var ikke der så lenge,vi håper jo dermed på å legge inn et bud med rimelig kort varsel,og at selger slår til.

Skrevet

Det var bare 3 på visning,og vi håper at de ikke er interresert,de var ikke der så lenge,vi håper jo dermed på å legge inn et bud med rimelig kort varsel,og at selger slår til.

Ikke legg inn for lavt, men et stykke under taksten er mitt forslag. Det var bare to som bød på min leilighet men de begynte på 1,8 og sluttet på 2 mill.

anita21365380398
Skrevet

Hei.

Har huset ligget ute for salg lenge? Ligger huset i et meget populært område? Er svaret ja på begge disse sp.målene ville jeg lagt inn bud på 1.950.000,-

med 5 dagers budfrist for å sondere terrenget. Har huset ligget lenge vil du etter all sannsynlighet kanskje få et motbud fra selger som sier at du får det for f. eks 2. 050.000,- . Eller selger selger det for det budet du har kommet med. Eller rett og slett sier bestemt nei. Da ville jeg sittet på gjerdet og ventet (sett an i en/to uker), for så å gi et nytt bud som denne gangen er på 2.1 med frist på 24 timer og overbevist megler om at du kommer ikke til å gå høyere opp i pris.

Majja1365380494
Skrevet

Hei.

Har huset ligget ute for salg lenge? Ligger huset i et meget populært område? Er svaret ja på begge disse sp.målene ville jeg lagt inn bud på 1.950.000,-

med 5 dagers budfrist for å sondere terrenget. Har huset ligget lenge vil du etter all sannsynlighet kanskje få et motbud fra selger som sier at du får det for f. eks 2. 050.000,- . Eller selger selger det for det budet du har kommet med. Eller rett og slett sier bestemt nei. Da ville jeg sittet på gjerdet og ventet (sett an i en/to uker), for så å gi et nytt bud som denne gangen er på 2.1 med frist på 24 timer og overbevist megler om at du kommer ikke til å gå høyere opp i pris.

Det har ligget til salgs en uke til torsdag,men jeg vet at selger har rimelig dårlig tid.

Skrevet

Hei.

Det er ingen grunn til å ha 5 dagers budfrist, 4-8 timer holder i massevis.

Skrevet

Det har ligget til salgs en uke til torsdag,men jeg vet at selger har rimelig dårlig tid.

Men på et lån på 2 mill har man ca 10 000 kr i måneden mellomfinansieringsrente. Så hvis han venter på et bedre bud har han tid til å vente en stund til. Det er ikke all verden han taper i forhold til å få solgt til prisantydning.

anita21365380398
Skrevet

Det er ingen grunn til å ha 5 dagers budfrist, 4-8 timer holder i massevis.

4 til 8 timer på første bud er ikke akkurat et sjakktrekk.

Megler vil anbefale minst 24 timer på første bud. Enkelte meglerfirma godtar ikke førstegangs budfrist under 24 timer.

Siden huset har ligget bare en uke, vil dette bare irritere selger. Klart selger vil ha mest mulig og vil at alle som har eventuelt vært på visning skal bli kontaktet. Tror dette kan føre til at selger momentant avslår budet. Men med litt tid og selger ser at det kanskje ikke kommer høyere bud vil han/hun være mer medgjørlig med tanke på pris.

Skrevet

4 til 8 timer på første bud er ikke akkurat et sjakktrekk.

Megler vil anbefale minst 24 timer på første bud. Enkelte meglerfirma godtar ikke førstegangs budfrist under 24 timer.

Siden huset har ligget bare en uke, vil dette bare irritere selger. Klart selger vil ha mest mulig og vil at alle som har eventuelt vært på visning skal bli kontaktet. Tror dette kan føre til at selger momentant avslår budet. Men med litt tid og selger ser at det kanskje ikke kommer høyere bud vil han/hun være mer medgjørlig med tanke på pris.

Jeg har både kjøpt og solgt boliger en del ganger etterhvert, har aldri opplevd at noen har blitt irritert over et bud som står i 8 timer.

Å legge inn ekstremt lave bud kan vekke irritasjon, men budfrister på 8 timer må man kunne forholde seg greit til dersom man er seriøs og har tenkt gjennom salgspris på forhånd.

Det er mulig husselgere på småsteder trenger lengre tid enn andre, jeg har operert på markedet i et par av de større byene i Norge og syns prosessen er treg dersom boligen ikke er solgt ved lunchtider dagen etter visning :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...