Gå til innhold

sjenanse


Gjest steinbukk87

Anbefalte innlegg

Gjest steinbukk87

Sjenanse er no dritt! Det har jeg erfaring med… Mens andre har problemer med ting som er akseptable, er mitt problem litt mindre likt… For det første får det deg til å være redd hele tiden, spesielt i uvante situasjoner og foran store forsamlinger. For det andre er klamme hender, skjelving og rødming er noe som blir sett på som rett og slett teit og unormalt. Ingen utadvendte folk skjønner hvor ille dette er, sjenansen er som en lenke rundt foten din, som hindrer deg i å ta av på rullebanen, til å sveve lett og bekymringsløst rundt i luften. Den ødelegger også kjærlighet. Jeg hater sjenanse! Jeg rødmer ganske ofte, dette ødelegger en hel masse i livet mitt. Den ødelegger meg, plukker meg i småbiter. Sakte, men sikkert, forsvinner jeg bort, til et sted langt borte fra alt som heter glede og kjærlighet. Hadde en gang et nesten forhold som ble ødelagt av det… Å som jeg savner han, han hadde absolutt alt jeg ser etter i en gutt! jeg er teit, jeg er dum, jeg er stygg! Hvorfor, hvorfor meg? Hadde jeg vært mer utadvent, hadde jeg hatt et mye bedre liv. Jeg trenger noen råd til hvordan jeg kan beseire denne sykdommen, for det må vel være det sjenansen er. En sykdom. På en eller annen måte skal jeg komme meg ut av dette. Jeg vet jeg kan! Men bare når jeg er alene...

(vet dette høres tragisk ut, men det er seriøst et problem...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest steinbukk87

har sittet å lest litt her nå.. sorry.. var ikke meningen å klage=( vet ikke hvordan man får sletta det så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår problemet veldig godt da jeg selv også har et slikt problem. Mitt problem er at jeg er nervøs for jenter spessielt. Jeg kan begynne å svette helt ukontrolert så det renner av ansiktet mitt og det er ganske pinlig og ubehagelig.

Men jeg har blitt bedre og det er på grunn av at jeg trener og da får man bedre selvtilitt, og så prøver jeg å tenke mye mer positivt en det jeg gjorde før.

Før så kunne jeg psyke meg ut "før" jeg hadde kommet i en slik situasjon som fikk meg til å svette, med det resultatet at jeg startet å svette så det rant av meg før det hadde skjedd noe.

Men det å trene og tenke positivt om seg selv har hjulpet meg masse. Nå har jeg ikke lenger noen problemer med å prate i en forsamling selv om jeg ikke liker det.

Jeg tenker på positive ting og at jeg bare prater for noen få venner. Enkelt når man først har prøvd, men det er ikke lett å tørre. Men kast deg i det. Det gjelder å ikke ta seg selv så høytidlig.

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sittet å lest litt her nå.. sorry.. var ikke meningen å klage=( vet ikke hvordan man får sletta det så...

Er ikke klaging i det heletatt. :-)

Det er slik du føler det, og det er din virklighet, så det betyr noe for deg. Det er det som er viktig.

Stå på!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...