Gå til innhold

Om å høre stemmer-har aldri tenkt på at jeg kan være syk.


Gjest Lurer litt på det.

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på det.

Jeg hører også stemmer en skjelden gang.

Det skjer av og til når jeg

sover at jeg hører slekninger som har "kommet på besøk".

Jeg skjønner at jeg sover,strever for å våkne,men greier ikke røre meg.

Noen ganger føles det så virkelig at jeg at jeg må spørre mannen min om det virkelig har vært noen her.

Har jeg et snev av et eller annet.

Har det jo stort sett bra da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Det du beskriver er et ganske vanlig fenomen innenfor drømmepsykologien.Oppstår i en bestemt fase i søvnen. Har hatt slike drømmestunder i årevis.Og har også etterhvert "lært"meg å snakke beroligende til meg selv til jeg våkner. Det kan jo være ganske skremmende å føle seg lammet og tro at man er våken. Og typisk for mine drømmer er at det kommer folk inn i rommet,jeg både ser og hører dem,og i begynnelsen prøvde jeg å snakke med dem for å få hjelp. I tenårene prøvde jeg stadig vekk å få rørt bare en liten finger. Så våknet jeg med et rykk.Det litt interessante er at bevissthetstilstanden er slik at nå etter mange år så vet jeg at jeg sover,selv om det ikke "oppleves" slik. Og kan holde en dialog med meg selv.Prøver å slappe av i all min lammethet til jeg endelig våkner.Jeg har aldri hatt noen psykotiske episoder.Kanskje du skulle lest litt om drømmepsykologi istedenfor emner om å høre stemmer,men sørg i tilfelle for at det er fagfolk som skriver dem.Mye merkelig på markedet om drømmeverdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer litt på det.

Det du beskriver er et ganske vanlig fenomen innenfor drømmepsykologien.Oppstår i en bestemt fase i søvnen. Har hatt slike drømmestunder i årevis.Og har også etterhvert "lært"meg å snakke beroligende til meg selv til jeg våkner. Det kan jo være ganske skremmende å føle seg lammet og tro at man er våken. Og typisk for mine drømmer er at det kommer folk inn i rommet,jeg både ser og hører dem,og i begynnelsen prøvde jeg å snakke med dem for å få hjelp. I tenårene prøvde jeg stadig vekk å få rørt bare en liten finger. Så våknet jeg med et rykk.Det litt interessante er at bevissthetstilstanden er slik at nå etter mange år så vet jeg at jeg sover,selv om det ikke "oppleves" slik. Og kan holde en dialog med meg selv.Prøver å slappe av i all min lammethet til jeg endelig våkner.Jeg har aldri hatt noen psykotiske episoder.Kanskje du skulle lest litt om drømmepsykologi istedenfor emner om å høre stemmer,men sørg i tilfelle for at det er fagfolk som skriver dem.Mye merkelig på markedet om drømmeverdenen.

Akkurat slik er det jeg har ja. Du greide å sette ord på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Du er ikke psykotisk.

Jeg er rimelig sikker på at det du opplever er noe som heter søvnparalyse på fint. Tror det kommer at at hjernen liksom våkner litt før resten av kroppen.

Det er ikke farlig, men ubehagelig.

Både jeg og flere i familien min har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...